Gå til innhold

Bios problem

no_fear

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått et nytt A7N8X hovedkort fra komplett. Så skulle jeg innstallere windows så klikka den etter en liten stund. Så jeg tenkte at det kanskje kunne hjelpe ved å oppdatere biosen. Så midt i oppdateringen klikka den. Jeg venta ca 30 min og den ville ikke rikke på seg. Så jeg restartet. Den kommer inn på awdflash igjen. Men finner ikke filen som trengs til å oppdatere, og det går ikke å skrive noe der det står "File Name to Program".

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har hatt nøyaktig samme problemet med mitt Abit NF7-S V2.0. Det viste seg at en av mine 2 RAM brikkene var ødelagt. Det førte først til feil (ingen oppstart) ved "SAVE TIL CMOS OG EXIT", måtte resette CMOS for å få HK i gang igjen.

Deretter oppdaterte jeg BIOS og det ble over og ut for BIOS brikken. Fikk nøyaktig samme beskjed som du. AWDFLASH ble loaded og deretter kunne den ikke finne filen som skulle flashes.

Har vært i kontakt med Abit Tech Support og fikk tilbudt om å få sende BIOS brikken til de så skulle de flashe den for meg GRATIS.

Siden det var snakk om en DEMO kort fra Datakjeden så gikk jeg til butikken og fikk den bytta i en helt ny NF7-S V2.0.

Mitt råd er:

1. Send inn HK tilbake til Komplet til testing.

2. Send inn HK tilbake til Komplett!!!!

3. Få RAM-en din testet og :yes:

Du kan teste RAM med memtest86 og Windows Memory Diagnostic.

Lykke til.

Det er også en annet mulighet for å reflashe BIOS brikken og det er å finne noen som har HK med samme BIOS brikken og så kan du starta den maskin i DOS bytte RAM brikkene og derette "FORCE FLASHE" din brikken med Asusin BIOS. Har gjort det selv på en eldre HK og det fungerer. Leste i amdmb.com forum om en fyr som flasha på denne moten sin Abit NF7-S V2.0 med hjelp av DFI Lan Party, så det går fortsatt an.

Ufffff, ble trøtt på slutten. :D

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...