Beeblebrox Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg kjøpte meg nylig et P4c800-E Deluxe hovedkort og en Intel 2.6GHZ prosessor som jeg har fått en del problemer med. 1: BIOSen finner DVD-spilleren sammen med de tre harddiskene, men hver gang jeg kommer inn i windows er DVD-spiller sporløst forsvunnet, mens harddiskene fortsatt er der. Den reagerer heller ikke når jeg setter i cder. Såvidt jeg kan se er alle kablene koblet riktig. 2: Jeg har ADSL fra telenor gjennom en ruter som er (nesten) konstant oppkoblet. Etter at jeg satte i det nye hovedkortet nekter pcen å koble seg opp. Jeg har et eget nettverkskort som fungerte fint, derfor skrudde jeg av det som var innebygd i hovedkortet, men resultatet uteble. Deretter prøvde jeg å bruke det innebygde kortet, men siden jeg ikke har tilgang til hverken DVD-spiller eller Internett får jeg ikke lastet ned/installert driverne til det. Internettilgangen fungerer fint på denne pcen som er koblet opp mot den samme ruteren, så det er ikke der feilen ligger. 3: I windows får jeg opp følgende melding for alle de tre harddiskene: "Compatibility-mode paging reduces overall system performance", dette er noe som kom opp etter installasjonen av det nye hovedkortet. Hva kan det skyldes? Jeg glemte å sjekke, dum som jeg var, om mitt nåværende 3d-kort(Geforce 4 ti4200) var kompatibelt med hovedkortet, noe det ikke var. Nytt skjermkort skal anskaffes så fort som mulig (noen gode forslag?), men i mellomtiden kjører jeg med dette 3d-kortet og det fungerer (til en viss grad, 640*480 er maks oppløsning med 16-bits farger). Kan dette ha en innvirkning på de andre problemene? Diverse info: OS: Win98SE Alle de tre harddiskene er serial-ata disker, ingen er satt opp i raid, jeg har disablet fasttrack-funksjonen. Det virker ikke som om hovedkortet har noen problemer med rambrikken. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Når det gjelder DVD. Mulig du trenger en driver til den. Gå inn i system>hardware <device manager og se om du ser et spørsmålstegn. Har du innstallert chipsettet til HK? Ligger på cden din. Du kan laste ned de siste chipsett driverne fra www.asus.com Driverne til onboard lankortet liggger på cden din. Du må innstallere dem for å komme på nett. Endret 6. februar 2004 av Koma Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Når det gjelder DVD. Mulig du trenger en driver til den. Gå inn i system>hardware <device manager og se om du ser et spørsmålstegn. Har du innstallert chipsettet til HK? Ligger på cden din. Du kan laste ned de siste chipsett driverne fra www.asus.com Driverne til onboard lankortet liggger på cden din. Du må innstallere dem for å komme på nett. Jeg ser ikke noe spørsmålstegn fordi den ikke er der i det hele tatt. Riktignok vises den i BIOSen, men Windows finner overhodet ingen DVD-spiller, hverken under enhetsbehandling eller noe annet sted. Driverne til onboard lankortet og chipsettet ligger på cden, men når jeg ikke har tilgang til noen cd/dvd-spiller så hjelper ikke det. Dermed får jeg heller ikke Internettilgang og kan ikke laste ned noen drivere eller installere dem fra cden. Det må være dette som kalles en ond sirkel..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå