Döden Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 er jakten stengt? On topic: Syns Multicom.no er seriøse. (Har riktignok ikke fått testet retur etc.) Bestilte skjermkort derfra søndag kveld. Det ble pakket Mandag og lå på rommet mitt på Onsdag. Multicom anbefales. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Hovedkortet er et Elitegroup. Biosen er låst så ikke folk uten peil skal rote rundt i den, men det fikser en lett med en bios update. Bios update og specs om hk`et finner du på Elitegroup ps. du fikk med manualen til hovedkortet når du kjøpte pc`n Har ingen dårlige erfaring med multicom, bestilt endel fra de og aldri hatt problemer. Rask retur også Endret 7. februar 2004 av Mr-Smith Lenke til kommentar
sparks Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 At det var sånn for 3 år siden sier ingenting nå.. Jeg var også 13 for 3 år siden og var veldig barnslig men er ikke det.. nå Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) chase closed Det heter case Endret 7. februar 2004 av suzze Lenke til kommentar
Motig Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Når du velger å kjøpe PC så må du jo på forhånd å vite hva slags komponenter du får med deg...... .....Så det er nok din egen feil og du mangler kompetanse. Er uenig i dette. En forhandler kan ikke forvente at en kunde setter seg inn i alle detaljer ved produktet før han kjøper. Riktignok vil de fleste av hw.no brukerne gjøre nettopp dette når det gjelder datautstyr, siden de fleste av oss er noen skikkelige nerder. Men dersom vi tenker oss at vi måtte lære oss like mye om hver eneste ting vi gikk til innkjøp av, innser vi fort at det ville være en både tidkrevende og utrolig kjedelig oppgave. Derfor mener jeg at man ikke kan forlange av en kjøper av en ferdig-PC at han vet alt om alle komponentene som er i PCen. Riktignok vet jo de fleste hvor rask CPU man får, hvor mye RAM osv. Men hvilket chipset som sitter på hovedkortet, hvor stor cache harddisken har, hvilke komponenter som er kompatible eller inkompatible med hverandre osv, kan man ikke forvente at en vanlig kunde skal sette seg inn i. Dumt av han, kan nok vi si, men det er jo en gang slik at ikke alle deler vår dype interesse for alt som har med datateknologi å gjøre. Jeg mener derimot at en forhandler som ikke vet hvilket hovedkort, chipset, osv, som sitter i en PC, er en svært dårlig og inkompetent forhandler. Jeg har for eksempel ofte blitt oppgitt over selgere på Elkjøp og lignende, som ikke aner noe om slike egenskaper ved PCene de selger. En vanlig kunde kan derimot ikke forventes å sette seg inn i alt dette. Han betaler dyrt for et produkt, og kan da forlange at det fungerer som forventet. Dersom en forhandler sier at problemene er kundens egen feil fordi han mangler kompetanse om produktet, kan man stille et stort spørsmål ved selgerens integritet og ærlighet. Nå sier jeg ikke at Multicom er noen dårlig webshop. Dette vet jeg ingenting om personlig. Men jeg sier at enhver selger av ferdig-PCer må være behjelpelig dersom kunden får problemer med produktet, innen en viss garantiperiode. Dette inkluderer selvsagt gratis support og service om nødvendig. Selgeren kan ikke si til kunden at han har seg selv å takke fordi han mangler kompetanse. Til trådstarter: Neste gang du skal kjøpe ferdig-PC, ikke kjøp fra en vanlig webshop. Bruk Dell, og få med 3 års på-stedet servicepakken. Da er du sikret dersom det skulle oppstå problemer. Dersom du ønsker å velge komponenter fritt anbefaler jeg at du kjøper kvalitetsdeler fra en webshop og bygger PCen selv. Da vil du ende opp med et mye bedre produkt. Men bruk først en god del tid på å sette deg inn i all teknologien. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Skal vi ha nok en lang useriøs tråd? Lenke til kommentar
Motig Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Skal vi ha nok en lang useriøs tråd? Hvis denne tråden sklir ut er det på grunn av slike unødvendige kommentarer som den du nettopp kom med. Delta i diskusjonen eller hold kjeft. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Anbefaler dere STERKT og ikke/aldri/NEVER!!! kjøpe noe fra Multicom.no.. Kjøpte en ferdig pc der for ca 3år tilbake, noe jeg ALDRI skulle gjort.. Har bare vært slit og styr med pcen... MvH Kenneth Selv om du har hatt problemer med en pc du har kjøpt der,så vil det ikke si at andre får problemer med enkelt komponenter de handler fra multicom. Jeg har handlet fra dem i flere år uten problemer. For noen år siden kjøpte jeg et asus kort og en amd 750 fra dem.fikk ikke dette til og gå stabilt sammen og ringte dem.send inn varene sa dem,så fikk jeg bytte alt i pentium som jeg ville Synes dem er hyggelige på kundeservicen, og servicen er bra. Så jeg handler ofte av dem. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Skal vi ha nok en lang useriøs tråd? Hvis denne tråden sklir ut er det på grunn av slike unødvendige kommentarer som den du nettopp kom med. Delta i diskusjonen eller hold kjeft. Helt enig, kjøpte noe på Multicom for ca 2 år siden, og hadde bare gode erfaringer med dem. De delene virker enda, men den Pentium MMx jeg kjøpte for 5 år siden virker ikke, rart gitt, sikkert dårlig service på Komplett av den grunn. But who cares Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har også berre god erfaring med multicom. Kjempeservice og rask levering er mine intrykk. I det siste har dei ikkje greid å henge med i priskrigen, men eg sjekkar framleis prisane deira før eg kjøper hardware.... Lenke til kommentar
corky Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kjøper du ferdig pc, så undersøk litt om hva slags hardware den inneholder. Et lite tips til personer som ikke har så mye peiling på området kan de jo bare sjekke hovedkort produsenter på andre nettbutikker. Så kan de se om ferdig-pc har kort fra en av disse(Asus, Abit, MSI osv.) Har den ikke det kan det kanskje være lurt å satse på en annen pc. Jeg kan forresten nevne at Multicom er en god nettbutikk. Har alltids fått tilsendt 2 cpu'er der den ene hadde bøyde ben og den andre var defekt. Men de ryddet fort opp og sendte nye. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Mener på at det var noe tull hos multicom for noen år siden. Dårlig service. Men de omstrukturerte litt og har ikke hørt noe negativt siden. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Når du velger å kjøpe PC så må du jo på forhånd å vite hva slags komponenter du får med deg...... .....Så det er nok din egen feil og du mangler kompetanse. Er uenig i dette. (1)En forhandler kan ikke forvente at en kunde setter seg inn i alle detaljer ved produktet før han kjøper. Riktignok vil de fleste av hw.no brukerne gjøre nettopp dette når det gjelder datautstyr, siden de fleste av oss er noen skikkelige nerder. Men dersom vi tenker oss at vi måtte lære oss like mye om hver eneste ting vi gikk til innkjøp av, innser vi fort at det ville være en både tidkrevende og utrolig kjedelig oppgave. Derfor mener jeg at man ikke kan forlange av en kjøper av en ferdig-PC at han vet alt om alle komponentene som er i PCen. Riktignok vet jo de fleste hvor rask CPU man får, hvor mye RAM osv. Men hvilket chipset som sitter på hovedkortet, hvor stor cache harddisken har, hvilke komponenter som er kompatible eller inkompatible med hverandre osv, kan man ikke forvente at en vanlig kunde skal sette seg inn i. Dumt av han, kan nok vi si, men det er jo en gang slik at ikke alle deler vår dype interesse for alt som har med datateknologi å gjøre. Jeg mener derimot at (2)en forhandler som ikke vet hvilket hovedkort, chipset, osv, som sitter i en PC, er en svært dårlig og inkompetent forhandler. Jeg har for eksempel ofte blitt oppgitt over selgere på Elkjøp og lignende, som ikke aner noe om slike egenskaper ved PCene de selger. En vanlig kunde kan derimot ikke forventes å sette seg inn i alt dette. Han betaler dyrt for et produkt, og kan da forlange at det fungerer som forventet. Dersom en forhandler sier at problemene er kundens egen feil fordi han mangler kompetanse om produktet, kan man stille et stort spørsmål ved selgerens integritet og ærlighet. Og der er jeg både enig og uenig (1): Poenget her (slik jeg ser det) er at man ikke må ha et firkanta syn på ting (slik ekstremt mange tenåringer har). Er en PC bra fordi den yter mest (bråker mest, og tar mest plass), eller når den er liten, stille og gir mest ytelse for pengene? De som kjøper ferdig-PCer gjør det fordi de ikke kan bygge og drifte sin egen, og da kommer det naturlig at de heller ikke kan nok om PCer til å kunne utnytte de avanserte mulighetene som vi it-entusiaster forventer å ha. Hadde han hatt nok kunnskap om PCer hadde han undersøkt PCen først og sett av dette ikke var en bra PC for han, og heller kjøpt egne komponenter og bygd selv. Det blir for dumt å klage på et produkt som er ment for mannen i gata når man ligger på et såpass høyt kunnskapsnivå (og legger standarden deretter). Det er ikke akkurat noen hemmelighet for oss hvilke muligheter en ferdig-PC gir (og ikke gir). Og når jeg først er i gang: (2): Jeg skjønner akkurat hva du mener, men når du sier at en kunde ikke kan forventes å sette seg inn i disse tingene, hvorfor skal selgeren gjøre det da? Hvilke forventninger har en kunde til et produkt han kun vet det selgeren forteller han? Selgeren kunne visst alt om dette, og det hadde ikke hatt noen ting å si fordi kunden aner jo knapt hva mhz betyr. Det selgeren vet er det kunden er interissert i å vite. Unntaket er sånne som hw.no lesere som kan såpass mye at å se utsiden av esken hadde vært nok. Og hvorfor kjøper de da PCen sin på elkjøp? Jeg sier ikke det at PCene eller produktene de selger på elkjøp er dårlige, jeg sier bare at de ikke er ment for entusiaster (som vi hw.no lesere er). Og angående Multicom: Min erfaring (selvom det er lenge siden jeg handla derfra) er at de er seriøse. Har aldri hatt noe problemer med servicen, men jeg har heller aldri hatt behovet for å sende noe i retur. (Grunnen til at jeg sluttet å handle der var rett og slett for dårlig vare-utvalg.) Endret 11. februar 2004 av Cronius Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har kun gode erfaringer med multicom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå