Gå til innhold

Er det noe galt med AMD 64?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi holder på å sette sammen en ny PC her. Men selvfølgelig så ble det problemer her også.

Her er oppsettet:

Epox 8HDA3, Socket 754, K8T800

AMD Athlon64 XP3000+

Corsair Value S PC3200 512DDR Unbuffered, Non parity

GeForce2 MX400

Maxtor 80GB 2MB buffer 7200rpm

Seagate 60GB

Q-tec 6022MD Miditower

Vi er veldig sikre på at alle deler er satt på riktig plass og at det skal være i orden.

På hoved kortet er det en liten LCD-skjerm som viser en "kode" hvis noe er galt. Den sier koden "FF", og når vi ser i manualen betyr dette:

1. BIOS chip inserted incorrectly.

2. Incorrect BIOS update version.

3. Mainboard problem.

4. Add-on card inserted incorrectly.

Tviler på at det er noe med BIOS'en siden vi aldri har rørt den og det er jo nytt utstyr. Add-on card er vel PCI og grafikk-kort hvis jeg har forstått riktig. Og vi har prøvd med et annet skjermkort også(ATI Radeon 9600Pro AIW).

Hva kan være galt, hva kan vi gjøre?

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du bilde på skjermen?

Piper maskinen på noen måte?

Hvis ikke så prøv å boot opp maskinen uten rammen, hvis den piper, er jeg 79% sikker på at du må bytte rammen.

En annen mulighet er at strømforsyningen din er for svak (det er en q-tec som følgte med kabinettet, ikkesant?), men lite trolig, som oftest minne A64 har problemer med.

Hvis du har en god kamerat som har lyst til å låne bort rammen sin ville jeg ambefalt deg å teste annen ram, gjerne PC2700 (333 "mhz") ram, siden det stortsett fungere på alle brikker.

Hvis du får startet opp, så bare spør forhandleren din om å bytte brikker, de fleste systemer (har ikke sett noen som ikke har gjort det) fungerer med Corsair XMS minne, så jeg vil ambefale det, gjerne pro versionen, eller så pleier winbond brikkene til twinmos å fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...