Zethyr Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 blått på hvitt er en klassiker som er veldig behagelig å øynene. ikke kritthvitt... dempe fargene er _viktig_! :!: Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 blått på hvitt er en klassiker som er veldig behagelig å øynene. ikke kritthvitt... dempe fargene er _viktig_! :!: ja Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hva med en modulær oppbygning, slik at ekstrafunksjoner o.l. kan tas i bruk uten store problemer eller omkoding. EDIT: Skriveleif. alt settes ved hjelp av funksjoner, dvs bare å skrive for eks brukernavn() , på den måten vil man raskt kunne implemnetere nye moduler uten å måtte hente ut samme info flere ganger. css`en nå inneholder: .rowcolor2 { background-color:#EEEEEE; } .rowcolor3 { background-color:#CCCCCC; } .text1 { font-size:15px; } er nok til å kunne se hva som blir gjort for en stund hvertfall Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Er det bare meg, eller er 15px litt stort? Er litt sån fæn av liten skrift da (dessuten har du ikke endret skrifttypen enda! Skamme seg Ueland... Er nesten fristet til å flashe skiltet mitt, men det får gå ) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Bruk relative skriftstørrelser! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Bruk relative skriftstørrelser! :oops: altså sånn x.x em; greier? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Bruk relative skriftstørrelser! :oops: altså sånn x.x em; greier? For eksempel det ja, den enheten jeg bruker nå. Finnes forøvrig mer info på w3c.org. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kom til å tenke på en artig feature et forum kunne hatt. Hva om forumet hadde en funksjon for at et ekstern program, f.eks laget i C#, kunne logget inn som vanlig bruker via HTTP protokollen. Men at den requestet RSS/XML data istedet. C# har også kjekke saker som cookies innebygget, så login/session saker er ikke akuratt noe problem. Så får man opp en liste over root-noder/forum/tråder. Trykker en på en så får man ned XML data relatert til denne f.eks. Abonnere på forum/tråder hvor abonnent info blir både lagret i forum/profil samt lokalt i programmet e.l. Jeje, var bare en ide som kom fram i mitt lille hue Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Hvis noen hadde hatt mulighet for å laget en slik funksjon så hadde tanken vært ganske god, og forhåpentligvis mulig å fått til. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Mulighet til å velge om man skal motta mail om tråder man abbonerer på, og/eller om man skal få de opp under "min assistent" (hvis du skal ha en tilsvarende funksjon). Lenke til kommentar
epsil Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kom til å tenke på en artig feature et forum kunne hatt. Hva om forumet hadde en funksjon for at et ekstern program, f.eks laget i C#, kunne logget inn som vanlig bruker via HTTP protokollen. Du tenker formodentlig på en RSS-aggregator, som gjør det lett å finne fram til de siste oppdateringene på en nettside. Her er et lite utvalg slike programmer: FeedReader FeedDemon SharpReader RSS Aggregator clevercactus De fleste større blogger tilbyr jo RSS-kanaler, så hvorfor skulle ikke et forum gjøre det samme? Dette burde ikke være for vanskelig å snekre i PHP, som i all enkelhet produserer tekst og på ingen måte er begrenset til HTML. En mulig begynnelse er å ta utgangspunkt i koden som lister de siste innleggene i forumet (eventuelt koden som brukes på forsiden), for så å skrive om koden til å presentere dataene (antakelig fra en SQL-spørring) som RSS (i motsetning til, for eksempel, som en tabell i HTML). Det skal ikke være nødvendig å logge seg inn for å motta slik informasjon; løsningen bør være så enkel å bruke som mulig. Kanalene kan gi et overblikk over den siste aktiviteten i de forskjellige forumene, og bør være tilgjengelige via lettvinte, offentlige og kanoniske URL-er (helst uten filetternavn). Jeje, var bare en ide som kom fram i mitt lille hue Dette er en veldig god ide; det er ikke uten grunn at Dagbladet kaller konseptet supersurfing. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Tenkte på litt mer avansert funksjonalitet da, at programmet fungerte som en slags forum interface Ikke bare lese siste meldinger, men kunne sende inn meldinger osv, men blir vel muligens litt mer arbeid. Egentlig kunne denne funksjonen blitt laget som en slags "module" til forumet, en module som var designet parallelt med f.eks C# clienten. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg tenkte mer på en slags liten traybar-popup. Slik som MSN messenger, som flipper opp en liten sak når noen logger av/på, og når du har fått mail. Hadde vært veldig praktisk med en sånn for forumet. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg tenkte mer på en slags liten traybar-popup. Slik som MSN messenger, som flipper opp en liten sak når noen logger av/på, og når du har fått mail. Hadde vært veldig praktisk med en sånn for forumet. Det hadde jo ikke vært dumt, kunne egentlig vært en funksjon til det programmet jeg og kunne tenkt meg Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg tenkte mer på en slags liten traybar-popup. Slik som MSN messenger, som flipper opp en liten sak når noen logger av/på, og når du har fått mail. Hadde vært veldig praktisk med en sånn for forumet. Burde nok ha vært en funksjon til programmet det ja, da det ikke er bare bare å få en html side til å lage popups bestemte steder som faktisk funker ikke alle nettlesere. Mulighet til å velge om man skal motta mail om tråder man abbonerer på, og/eller om man skal få de opp under "min assistent" (hvis du skal ha en tilsvarende funksjon). Noe slik blir nok mulig, evnt en egen popup liste som viser dine favoritter, så kan man raskt velge og få epost om dem eller ikke. En annen ting jeg vurderer er en mulighet for å kunne lagre poster, slik at du lagrer dem i din profil uten å poste, noe som er kjekt for personer som skriver lange tester etc. Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 En annen ting jeg vurderer er en mulighet for å kunne lagre poster, slik at du lagrer dem i din profil uten å poste, noe som er kjekt for personer som skriver lange tester etc. Det skal ikke lenger vurderes, det er avgjort Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 RSS feeds er ikke akkurat vanskelig å sette opp nei... vil bare si lykke til Mr.Ueland... Drev selv å lagde forum en gang for leeenge sia, men ble skrinlagt... Ps. du får si i fra om du har lyst til at jeg skal konvertere forumet til coldfusion når du er ferdig... det kunne vært litt kult.. synes jeg.. alt for lite bra .cfm forum... oh.. btw.. slik forumet ser ut nedover her... (brukerinfo|innhold) er ikke såå vanskelig å få til tableless (med lists eller uten lists..).. men.. vil nok si at tables nok er det enkleste.. og kjappeste... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 I dag kjører en god del på tables ja men dette vil kansje endre seg hvis jeg får med meg noen css genieller eller hvis jeg lærer meg mer med tiden En coldfusion versjon hadde jo vært interresant å fått til, hvilket språk utviklet du din versjon i ? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 coldfusion... Det hadde vel mer med tid enn med vilje å gjøre.. at jeg ikke gjorde det ferdig... Ble ferdig med skolen, og da hadde jeg plutselig mye mindre fritid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå