Caliber Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei, er helt på gråten nå. Installerte en ny nb-vifte i maskin + at jeg påførte ac5 på både gpu og cpu. Da jeg skulle starte pc'en etterpå begynner den å kjøre (ikke no bilde på skjermen så kommer det en lagt pipelyd, etterfulgt av 2 korte. Etter denne bare kjører pc'en, jeg kan se at de viktige viftene kjører (nb, gpu og cpu). Vet ikke hva jeg skal gjøre! Mvh, Desperate Haakon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Prøv å ta ut grafikkortet og sett det inn igjen, kan vere at det ikke står sikkelig på plass. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Har ikke rørt det, men prøver allikevel. Straks tilbake! Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Phew, problemet er løst, viste jeg at molex'en hdd'en med OS'et var tilkoblet ikke gav nok strøm, fungerer nå når den kjører på en annen strømkontakt... Uansett, takk for forslaget snekkern, allitd godt å vite at folk vet råd! Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Flotte greier , tørk tårene og peis på Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Joda, skal peise på så godt jeg kan! *tørker krokodilletårene og fortsetter og fortsetter med nerdingen* Forresten, siden du er minne-guden selv, tok ditt råd og kjøpte et par geil platinum 512mb, og kjører nå på 3.5Ghz med min 2.8Ghz med 1.55V, std. timings og 2.8V på rammen. Hvilke timings vil du annbefale? Kommer ikke lenger med klokkingen pga. min D1-stepping, synd, men sant... Mvh, Haakon Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Caliber. Hvilken strømforsyning har du? Har nemmerlig litt problemer når jeg overklokker til 3.2ghz. Mistenker strømforsyningen min som er på 350w! Mvh Eirik Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Caliber. Hvilken strømforsyning har du? Har nemmerlig litt problemer når jeg overklokker til 3.2ghz. Mistenker strømforsyningen min som er på 350w! Mvh Eirik Har en lusen chieftec 360W, men vurderer å innvestere i en 480W/550W i nærmeste fremtid, tror nok d blir antec/enermax. Hvor mye volt kjører du rammen og cpu'en på da, og hvilke temperaturer har du? Mvh, Haakon Endret 6. februar 2004 av Caliber Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Caliber. Hvilken strømforsyning har du? Har nemmerlig litt problemer når jeg overklokker til 3.2ghz. Mistenker strømforsyningen min som er på 350w! Mvh Eirik Har en lusen chieftec 360W, men vurderer å innvestere i en 480W/550W i nærmeste fremtid, tror nok d blir antec/enermax. Hvor mye volt kjører du rammen og cpu'en på da, og hvilke temperaturer har du? Mvh, Haakon Faktisk så er ikke chieftec 360W PSU såååå dårlig som folk vil ha det til. Min pc kjører med en masse greier (se profil for specs) og er klokka til 3.1GHz, +12v railen synker aldri under 11,92v noe som absolutt er godkjennt Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Caliber. Hvilken strømforsyning har du? Har nemmerlig litt problemer når jeg overklokker til 3.2ghz. Mistenker strømforsyningen min som er på 350w! Mvh Eirik Har en lusen chieftec 360W, men vurderer å innvestere i en 480W/550W i nærmeste fremtid, tror nok d blir antec/enermax. Hvor mye volt kjører du rammen og cpu'en på da, og hvilke temperaturer har du? Mvh, Haakon Faktisk så er ikke chieftec 360W PSU såååå dårlig som folk vil ha det til. Min pc kjører med en masse greier (se profil for specs) og er klokka til 3.1GHz, +12v railen synker aldri under 11,92v noe som absolutt er godkjennt Har kanskje hørt LITT for mye på folk da, men en ting trekker ned med chieftec'en, den bråker fryktelig! Innbiller meg at antec sine forsyninger bl.a. er mer støysvake enn dette... Mvh, Haakon Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Man skal ikke alltid stole blindt på målingene til hovedkortet heller da. Mitt IC7-G viser 11.8V på 12V idle, +3.3V vises som 3.2V osv, men når jeg bruker voltmeter ligger verdiene på ~12.1V og 3.35V. Har forøvrig en Mist (FSP) 350W med "Blue-LED fan". Absolutt å anbefale. stillegående og stilig! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Har kanskje hørt LITT for mye på folk da, men en ting trekker ned med chieftec'en, den bråker fryktelig! Innbiller meg at antec sine forsyninger bl.a. er mer støysvake enn dette... Mvh, Haakon Min bråker ikke en plass. Holder øret intill vifta på PSU'en, kan såvidt høre den. Og nei, jeg er ikke døv, jeg har perfekt hørsel Har hørt mange som har klaget over støynivået til Chieftec 360W PSU'en, men jeg og C0bra her på forumet har helt støysvake PSU'er, begge har Chieftec 360W som fulgte med Chieftec Matrix silver. Jeg vil gjette at de har ett støynivå på 12-15dB Endret 6. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå