Gambler FEX online Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 om windows og rot: Ja, windows er veldig "skjørt" og registeret blir bare mere og mere fyllt når du installerer nye programmer som ikke fjerner alt fra registeret når de avistalleres. Skal du oppdatere drivere må du av og til bruke programmer for å fjerne rester, eller re-installere hele OS. Å reinstallere XP tar kanskje 30min på en rask PC (mye unødvendige programmer og registry oppsetting) men å konfigurere alt tilbake og installere spill/programmer... derfor liker jeg programmer som lagrer alt i sin egen mappe, bare lag snarvei og alt er der selv etter en re-format/reinstall (hvis programmet ligger i d:\programs). http://jooh.no/prog_parasitic.html Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Angående reinstallering av OS og ikke kloning: Jeg personlig synes det er mindre pes og bruke 50 minutter 4 ganger i året. Nåja, fordelen ved kloning er ikke å slippe selve windows-installasjonen alene. Jeg installerer ALT jeg kommer på at jeg trenger, drivere, windows update, programmer, spill, codecs ++ SÅ tar jeg backup. Tenker du deg om, så vet du at en full installasjon vil ta mange timer. Gleden ved å gjenopprette denne på 15 minutter er noe man bare må oppleve. Lenge leve ghost! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Yep. Enig med atrax Jeg pleier å installere WinXp og alle nødvendige drivere, office, Powerdvd, og Nero. Så setter jeg instillingene slik jeg vil ha det, og bruker Drive Image til å ta et image. Da er jobben gjort, og jeg kan installerere hva pokker jeg vil og være trygg på at dersom noe klæsjer, så er jeg opp og gå på 10 min. igjen. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Hvilket program er best til dette da? Norton Ghost? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Drive Image må også "oppdateres" etterhvert som det kommer nye drivere osv Selv velger jeg reinstall fra en Boot DVD (RW) som inneholder alt jeg trenger inkludert OS - Programsettings osv ordnes lett med litt kopiering fram og tilbake Endret 18. februar 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå