Gå til innhold

Sjokkerende dårlig journalistikk av BA!

erikindre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hvorfor lager ikke AMD chipset som matcher CPU'ene, slik Intel gjør? Det ville jo gitt lang mer stabile hovedkort? Jeg nekter å kjøpe P4 hovedkort uten Intel chipset generelt.

Viss vass.. fra ende til annen. Har hatt AMD fra 95 og aldri vært plaget med ustabile maskiner. Dere som klokker og kødder derimot må jo bare regne med litt kødd tilbake...

On Topic: Who the fuck cares about BA?

problemet er at det er mange uvitende folk som leser den artikkelen og kommer ut med et helt feil syn på markedet på grunn av den...derfor er den så hårreisende dårlig...

Lenke til kommentar
Vel registrerer at Hjemme PC skriver at amd sine cpuèr er blitt intligente , må vel vere det da de har et bilde av en A64 med teksten "Neste generasjon professorer" :laugh::laugh:

AMD sine 64 bits CPUer er så vidt jeg vet like dumme som alle andre data deler, så det er nok bare hjemme PC som har blingsa litt :laugh:

Lenke til kommentar
Det største problemet for den vanlige bruker her er å sette PC-en sammen. Og sliter man med IKEA møbler, så er dette ikke noe for deg.

Hater å sette sammen ikea-møbler, lim og treknotter og umbraco-skruer, treflis over alt.

PC er jo mye artigere å holde på med! mongojournalist!

Lenke til kommentar

Mongojournalist :love:

Jaja....det er nå ihvertfall journalist.

Føler for å forsvare meg (og BA) aldri så lite her.

For det første BA er ingen IT avis. Det er et arbeiderblad.

Dette medfører at man skal skrive enkelt og lett forståelig. Målgruppen er derfor ikke nødvendigvis dere, men deres foreldre.

Motivasjonen for å skrive artikkelen var for å presentere at man kan få en GOD pc for en billig penge. (Og i prosessen drive litt reklame for for min personlige prosessor favoritt AMD) Poenget var da IKKE å presentere det råeste og feteste, men billigste og beste.

Jeg mener fremdeles, tiltross for kritikken her, å ha nådd de målene.

Referansene er enkle og lett forståelige, selv om en del har ramlet av på hardware biten. Jeg kan jo ikke utføre mirakler heller. Og med unntak av ErikI over, så har jeg kun fått gode tilbakemeldinger. (Selv hans kritikk synes jeg var god.)

Poenget. Dere er "litt" hevet over målgruppen. ;)

PS: Volvo vs Ferarri biten var redaktørens.

Det vanker vel fik og deng for neste artikkel om antivirus også.

:thumbs:

Mvh. Den mye omtalte BA "journalisten"

Endret av Grana
Lenke til kommentar

"Intel har alltid, og kommer sannsynligvis alltid til å være PC verdens Ferarri. AMD-prosessorer er Volvo. Driftssikkert og bra. Men aldri de aller kjappeste."

Burde kanskje opplyse avisen om at AMD sponser Ferrari og at Intel sponser Toyota i Formel-1... :lol:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hvorfor lager ikke AMD chipset som matcher CPU'ene, slik Intel gjør? Det ville jo gitt lang mer stabile hovedkort? Jeg nekter å kjøpe P4 hovedkort uten Intel chipset generelt.

Selvsagt lager AMD brikkesett også, det begynte med AMD-750 for Athlon (slott A), så AMD-760 for Duron/Athlon/XP (sokkel A), deretter AMD-760 MP/MPX for Athlon MP (sokkel A), og nå senest AMD-8000 for Athlon 64 (sokkel 754) og Opteron (sokkel 940).

Mer informasjon om AMDs brikkesett finner du her:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...202_873,00.html

Til forskjell fra Intel, så samarbeider AMD veldig godt med andre brikkesett-produsenter for å sørge for at man har flere alternativer å velge imellom. Problemer med ustabilitet skyldes såvidt jeg vet først og fremst dårlige minnekontrollere i VIAs eldre brikkesett for AMDs K6- og K7-prosessorer (Athlon/Duron) samt bruk av for svake strømforsyninger (3.3 volts problematikken).

Foreløpig finnes AMD-8000 brikkesettet bare i hovedkort for Opteron (fra Tyan, MSI, Arima, Iwill m.fl), og ettersom brikkesettene fra Nvidia, VIA, ALi og SiS er så mye rimeligere så det spørs om vi i det hele tatt får se noen Athlon 64-hovedkort med AMD-8000 brikkesett.

GamePC har testet de forskjellige brikkesettene her:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...latforms&page=1

Oppdatering: SOYO har faktisk et Athlon 64-hovedkort med AMD-8000 brikkesett, SY-K8USA Dragon Ultra Black Label:

http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=274

Selges hos Multicom:

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=4

:thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...