Gå til innhold

Sjokkerende dårlig journalistikk av BA!

erikindre

Anbefalte innlegg

Kom over denne artiklen på BA og fikk nesten bakoversveis.

http://www.ba.no/multimedia/hardware/article866819.ece

Nå er jeg riktignok AMD-entusiast, men å sammenligne AMD med Volvo og Intel med Ferrari? Så vidt meg bekjent er det vel også Intel som tidligere hatt rykte på seg for å være mest stabil. At AMD er stabil og bra er jo riktig det men...

Og hva mener han med dette "aldri de kjappeste"?!? Hva med 64 bits CPU'en til AMD?

Hvordan kan noen skrive dette for så å prøve å forsvare at han selv velger AMD. Høres litt rart ut spør du meg. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viranth: Joda.... er jo litt det som er poenget. Jeg er enig i at AMD vil være det beste valget for den generelle PC-bruker, men tror han at folk går på den når han sammenligner med Volvo (ikke et vondt ord om Volvo altså!!)

Liksom: "Naaahh, han sier AMD er best, men han lurer ikke meg! Volvo da liksom! Pøh... Nei her skal det være the real thing! Intel er Ferrari!!"

Lenke til kommentar
når det gjelder pris så stemmer det jo..Frem til nå da....nå blir det snudd helt på hode når intel ikke klarar å levere best på ytelst så dumper dem prisen..

TaZ

Nå er det jo "Northwood" de dumper prisene på da, det kan vel kanskje ha noe med at "Prescott" er på vei ut på markedet? Eller... Og de cpu'ene som de dumper prisene på slår vel de fleste amd cpu'er i rein ytelse, cpu vs. cpu. Så de gjør vel dette bare for å komme amd nærmere når det gjelder pris og ytelse.

Men dette er jo min personlige mening.

Edit: Nå er det på tide hå hive seg i bingen, oppe siden 5 i dag tidlig. Se på tv og sove. ah sove det er en "uke" siden sist føles det som :roll:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Sendte en kritisk mail og fikk svar etter 5 min :-) Skal ikke gjengi hele mailen her, men han sa i alle fall at det med Volvo og Ferrari kom fra redaktøren.

Hovedpoenget var å få frem at AMD var billigst, og han skjønte ikke siste del av kritikken min (det med "Aldri de aller kjappeste"), så der er det i alle fall noen som har misforstått.

Likevel var han stort sett enig med meg å takket for konstruktiv kritikk. Hyggelig gjort...

:yes:

Lenke til kommentar
Nå er jeg riktignok AMD-entusiast, men å sammenligne AMD med Volvo og Intel med Ferrari? Så vidt meg bekjent er det vel også Intel som tidligere hatt rykte på seg for å være mest stabil. At AMD er stabil og bra er jo riktig det men...

Kjøper du en Intel/Ferrari, betaler du en del ekstra bare pga merket. Kjøper du AMD/Volvo, får du en prosessor/bil som går fra A->B. Dårlig sammenligning, men nå er ikke BA viden kjent for sin brillefine journalistikk, akkurat.

Og hva mener han med dette "aldri de kjappeste"?!? Hva med 64 bits CPU'en til AMD?

Dårlig formulert, men det betyr noe sånt som "ikke kjøp de kjappeste prosessorene, da du får mye mer for pengene (hele poenget med artikkelen) ved å kjøpe en eldre modell (fra en dårligere produsent)".

Lenke til kommentar
Bare sånn av ren nysgjerrighet: Hvorfor lager ikke AMD chipset som matcher CPU'ene, slik Intel gjør? Det ville jo gitt lang mer stabile hovedkort? Jeg nekter å kjøpe P4 hovedkort uten Intel chipset generelt.

Viss vass.. fra ende til annen. Har hatt AMD fra 95 og aldri vært plaget med ustabile maskiner. Dere som klokker og kødder derimot må jo bare regne med litt kødd tilbake...

On Topic: Who the fuck cares about BA?

Endret av Børge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...