Gå til innhold

M0 stepping P4 2.8 hos Komplett nå

Betroz

Anbefalte innlegg

Fikk min P4C 2.8 med M0 stepping i dag!

SL6Z5

Packdate : 01/06/04 (!!!)

Kjører den på 3.5 Ghz med en Swiftech MCX478V og 92mm Papst vifte på 32dB. Standard volt enda, for har ikke hatt tid til å teste med Prime95 lenger enn en time. Skal teste med Prime95 skikkelig i løpet av helga for å være sikker at den er 100% stabil på standard volt. AS5 pastaen har ikke kjørt seg inn enda og den ligger på 50 grader load...

Moro :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint å vite! Kan være jeg tar en sjanse å kjøper en 2.8 SL6Z5 der ifra, hvis ikke jeg velger Prescott da ;)

Fin klokk du har der! Få testa den i 15-24 timer, husk å ha 2 prime oppe!

:)

Ikke så farlig om den ikke er prime stabil,bare den fungerer til de tyngste spilla :cool:

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Ikke så farlig om den ikke er prime stabil,bare den fungerer til de tyngste spilla :cool:

Litt greit å vite at den er stabil da, sånn at du ikke sitter en kveld, surfer, laster ned noe, hører på musikk og poster seff på hw.no (:p), så plutselig restarter maskinen, eller hvis du har kommet langt i ett spill uten å sava gamet, så restarter den. Nei huff, det beste er å vite om den ER stabil eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå testet stabilitet med 2 stk. Prime95 oppe i 17 timer. Orket ikke lenger...!

Får å få til dette måtte jeg øke volten til 1.575V. Det er så at Asus kortet mitt ved default vcore gir 1.525V når prosessoren er relativt idle og under 1.5V under load! Dette førte til at Prime95 stoppa etter litt over en time. Da jeg øka volten til 1.5750 i BIOS så ligger den på 1.616 idle og 1.52/1.53V under load.

Uansett så anser jeg nå min P4C 2.8 helt stabilt på 3.5 Ghz. Kan sikkert fint få 3.6/3.7 ved å øke volten ett hakk til, men da går tempen over 55 grader load og det liker jeg ikke.

Mye ytelse for 1716,- kr (+ Swiftech, Papst vifte og AS5 da...) :thumbup:

PS: Fikk 40s i Super PI 1M....grrr lyst på under 40 da! :no:

Lenke til kommentar
Ja vet, men liker ikke over 55 grader load... Holder meg på 3.5 jeg da ;)

Du åpner bare ett vindu eller to, slik at du får kald luft inn i rommet, utenifra, så kan du klokke lenger siden det blir mye kaldere, det gjør altid jeg ;)

Lenke til kommentar

Litt greit å vite at den er stabil da, sånn at du ikke sitter en kveld, surfer, laster ned noe, hører på musikk og poster seff på hw.no (:p), så plutselig restarter maskinen, eller hvis du har kommet langt i ett spill uten å sava gamet, så restarter den. Nei huff, det beste er å vite om den ER stabil eller ikke ;)

Okay, enig i det Gef. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Og om man skal gå litt OT (sorry trådstarter), så lurer jeg på hvor man kan anskaffe seg denne testen/programmet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Huff da.. Fikk over 1 min på 1M ..

P4 2.66A for tiden ikke klokka, slik som det står å sig..

Skal kjøre den høyere nå.

Ergo, dårligere hva jeg fikk på laptop med 1.5 Centrino?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...