Gå til innhold

skal få bærbar.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dell 510m høres jo perfekt ut for deg...se på www.dell.no

Men den ble jo så inni granskauen dyr, mendenne fasinerte meg litt, billig og bra, men om Medion er noe serlig det vet jeg ikke.

 

mvh BalleMann

Hei du

 

Du sier du skal bruke denne på skolen ikke sant? da vil du ikek ha en desktop cpu, som er i denne Medion saken. Vidre har den en treg 4200rpm HD, og et inebyged sis grafikk kort. En rå cpu hjelper lite når resten av systemet er dårlig.

 

Du får Dell 510m/500m til rundt 10 000,- hvis du setter den opp riktig på sidene deres.

 

Ser du nå er oppe i 12000krs pcer, da bør du ta en titt på www.psdata.no sin Tundra serie, der får du bra pc får 12000,-. Denne for 11695,- f.eks

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Hold deg i hvert fall unna laptoper med desktop-prosessorer, altså prosessorer som er ment å stå i vanlige datamaskiner. De har ikke såkalt SpeedStep-teknologi, og går dermed på full speed hele tiden, noe som fører til mer varmeutvikling som igjen fører til viftestøy...

Har selv en bærbar med vanlig P4-2,2GHz.... bråker fælt.....

 

Anbefaler heller P4-M-prosessorene, og selvfølgelig Centrino....

 

Det finnes også endel vifteløse bærbare...

 

Noe annet som er viktig er å SE skjermen før du kjøper... Kvalitet på den er veldig viktig...

 

Når det gjelder skjermkort bør du ha et greit et.. (ikke delt! da dette ofte skaper hakking f.eks. hvis du skal se DVD-film på PC, spille osv.) ... Mange PCer har nå Mobility Radeon 9000, som er mer enn bra nok til det meste.... Men som flere har nevnt bør hovedfokuset på spilling være rettet mot en stasjonær PC....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
er centrino noe å satse på da? Er det bedre enn amd mobil f.eks.? navne får meg til å grøsse, celeron, centrino, celeron, centrino :p

Centrino er jo bygd for bærbare...sitter selv påen 500m(i sofaen med pledd og laptop i fanget(deilig)) og er meget fornøy med den. Brukes både til skolearbeid og hjemmebruk. Er behagelig stille.Høres knap en liten sus når jeg legger øret ned mot tastaturet. Meget sjeldent at viften kopler inn.Eneste "minuset" er at den blir litt varm nederst i venstre hjørnet(HD)innsug og utblåsing blir blokkert litt når den ligger i fanget.men det blir vel de fleste bærbare...

Batteritid 4-5 tim ved tekstbehandling. Meget godt tastatur å skrive på.De andre i klassen er imponert over "min" maskin. Kjøp med 512 ram siden det er delt minne med skjermen. Opplever ikke det som noe problem.Spiller lite

Lenke til kommentar
er centrino noe å satse på da? Er det bedre enn amd mobil f.eks.? navne får meg til å grøsse, celeron, centrino, celeron, centrino :p

Mentium-M (ofte feilaktig kalt centrino) er defintivt best å ha i laptop'en:

 

Fra best til dårligst etter min mening:

1. Pentium-M (god ytelse til tross for få MHz, og veldig lang batteritid)

2. Athlon64 (muligens den burde fått en delt førsteplass, men bruker vel litt mer batteri)

3. Pentium4-M (ok ytrlse, men denne bruker en god del batteri)

4. AthlonXP (middels ytelse, middels bra på batteritid

5. Celeron (dårlig ytelse, dårlig batteritid)

6. Pentium4 (ok ytelse, men vanvittig dårlig batteritid)

 

Les forøvrig Sticky'en: Prosessor-guide for bærbare

Lenke til kommentar
Men nå har jeg nok et problem, mamma og pappa vil ikke bestille på nett, så jeg må dra til en fysisk butikk og kjøpe pc'en, så om dere hadde orket å hjelpe meg litt til? bor i trondheim, like ved sentrum.

 

mvh BalleMann

for å quote meg selv, jkeg får ike lov til å kjøpe fra nettbutikk :(

Uten og kjenne databutikkene i ditt nærmiljø, så tror jeg du får litt problemer med dette.

 

For de beste tilbudene er på nettbutikkene, de har også størst utvalg.

 

Du får sjekke med mor og far om ikke Dell kan være untaket da, de er jo stort og stabilt selskap.

Lenke til kommentar
Men nå har jeg nok et problem, mamma og pappa vil ikke bestille på nett, så jeg må dra til en fysisk butikk og kjøpe pc'en, så om dere hadde orket å hjelpe meg litt til? bor i trondheim, like ved sentrum.

 

mvh BalleMann

for å quote meg selv, jkeg får ike lov til å kjøpe fra nettbutikk :(

Seff..du får stikke en tur ned i Fjordgata å titte på en FJ Lifebook c1110(koster litt mer)Hadde blitt mitt valg etter Dell 500m. Angrer ikke. Du får prøve å overbevise dine foreldre til å handle på dell.no. Er jo et solid og seriøst firma da :yes:

Lenke til kommentar

Jepp. De to (Pentium-M 1,5 og Pentium4-M 2,5 yter ca likt (=like raske) og strømforbruket er som følgende:

Pentium-M 1,5: 24W (normal) - 31W (max) og 4W i strømsparemodus

Pentium4-M 2,5: 35W (normal) - 49W (max) og 20-26W i strømsparemodus

 

(kilde: www.sandpile.org)

 

PS. Centrino er bare en samlebetegnelse på Pentium-M OG 11Mbit trådløst nettverk (802.11b)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Men nå har jeg nok et problem, mamma og pappa vil ikke bestille på nett, så jeg må dra til en fysisk butikk og kjøpe pc'en, så om dere hadde orket å hjelpe meg litt til? bor i trondheim, like ved sentrum.

 

mvh BalleMann

for å quote meg selv, jkeg får ike lov til å kjøpe fra nettbutikk :(

Seff..du får stikke en tur ned i Fjordgata å titte på en FJ Lifebook c1110(koster litt mer)Hadde blitt mitt valg etter Dell 500m. Angrer ikke. Du får prøve å overbevise dine foreldre til å handle på dell.no. Er jo et solid og seriøst firma da :yes:

da er det vel datakjeden du tenker på ja? hva koster den da, smartingene har jo ingen hjemmeside med noe på...

Lenke til kommentar

Du taper temmelig masse penger på å ikke tørre å kjøpe på nett. Du har tilogmed mulighet til å vente med å betale pc'en til du henter den, så lenge du kjøper på de store nettbutikkene burde det gå smertefritt. Dell, PSData eller slikt. Ellers har jo www.komplett.no noen tilbud da, og selve butikken ligger i fjordgata og heter Datakjeden nå som det står lenger opp her. Men som du vil se koster det litt ekstra å kjøpe den over disk da. Det som er bra er jo at du kan få masse hjelp av dem i butikken sikkert da, til å sette sammen en pc til riktig pris. Men jeg ville nok prøvd å overtale foreldrene mine til at man får mye mer for pengene ved å handle på nettet... du ser jo her på disse sidene hvem som får pc'ene sine og ikke, og hvilke sider som er til å stole på og ikke.

Lenke til kommentar
Du taper temmelig masse penger på å ikke tørre å kjøpe på nett. Du har tilogmed mulighet til å vente med å betale pc'en til du henter den, så lenge du kjøper på de store nettbutikkene burde det gå smertefritt. Dell, PSData eller slikt. Ellers har jo www.komplett.no noen tilbud da, og selve butikken ligger i fjordgata og heter Datakjeden nå som det står lenger opp her. Men som du vil se koster det litt ekstra å kjøpe den over disk da. Det som er bra er jo at du kan få masse hjelp av dem i butikken sikkert da, til å sette sammen en pc til riktig pris. Men jeg ville nok prøvd å overtale foreldrene mine til at man får mye mer for pengene ved å handle på nettet... du ser jo her på disse sidene hvem som får pc'ene sine og ikke, og hvilke sider som er til å stole på og ikke.

 

så enig

:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

 

så enig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...