Gå til innhold

skal få bærbar.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi du er lat så skal andre finne pc til deg? er det formålet med posten? :thumbdown:

 

greit nok at du kan be andre komme med sine erfaringer om pc'er, men å be de om å faktisk "finne" den for deg er vel ganske drøyt? :yes:

 

kom med nokon forslag/krav/bruksområder så får du nok svar...

Lenke til kommentar
1.Get a best possible screen resolution

2.Check that the fan does not make tons of noise

3.buy extra ram

why on english? men jeg kommer nok ikke til å kjøpe til noen til den nei, siden jeg skal bruke den på skolen Trenger jeg ikke high end på alt, bare den kjører cs 1.6 fint, har tenkt å bruke den som server når jeg lager lan om 2 uker :thumbup:

Lenke til kommentar
1.Get a best possible screen resolution

2.Check that the fan does not make tons of noise

3.buy extra ram

why on english? men jeg kommer nok ikke til å kjøpe til noen til den nei, siden jeg skal bruke den på skolen Trenger jeg ikke high end på alt, bare den kjører cs 1.6 fint, har tenkt å bruke den som server når jeg lager lan om 2 uker :thumbup:

Dedikert server (alltså, nesten ingen 3d-krav da ingen grafikk vises) eller SPILLE CS1.6 og være server samtidig?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Ok jeg vedder på at du skal spille, at den skal være lett, og helst ikke så dyr.

 

Først ville jeg kikket på www.zepto.no, bra kvalitet, men litt stive priser. 4100 er vel den beste her om du vil spille spill og ha en lett bærbar samtidig.

 

Ellers har jeg akkurat kjøpt meg en Tundra 1557P fra www.psdata.no, den er lett, har stor harddisk, er rask, har veldig bra skjermkort og god prosessor og bråker lite. Pris 13000-14000 litt avhengig av hvor stor harddisk og hvor mye minne du vil ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
-why in english...jeg forto norsk...

 

jeg sinnes at du ma aldri kjope de nyeste av de nyste=dyreste

fordi det skal bli utdateerd alikavel om 1\2\3 mander-

kjop noe lit mindre og bruk extra penger til for ram etc

Er ikke enig når det kommer til bærbare.

Lenke til kommentar
Ibm x31 "top seller" Ultraportabel, centrino, 16000,-, og standard batterie som holder i 5 timer (i motsettning til dell sine 2).

Løgn!

 

Dell har helt normale tider på batteriet, feks har I8600 ca 5 timer ved svak bruk, og med betrakning at den har en 15,4 tommers widescreen (sluke mye strøm) er dette meget bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ibm x31 "top seller" Ultraportabel, centrino, 16000,-, og standard batterie som holder i 5 timer (i motsettning til dell sine 2).

Løgn!

 

Dell har helt normale tider på batteriet, feks har I8600 ca 5 timer ved svak bruk, og med betrakning at den har en 15,4 tommers widescreen (sluke mye strøm) er dette meget bra.

5 timer var vel litt drøyt? I så fall er den ikke "normal", men meget bra.

Lenke til kommentar

Den bør være liten og lett, og utvikle lite varme (bråke lite). Ikke legg for mye vekt på batterilevetid, du kommer til å bruke strømadapteren det meste av tiden uansett.

 

- tv ut er en fin ting

- kjøper du en billig maskin er det greit å ha et par pcmcia sloter til fremtidige oppgraderinger. 2 slots er fint.

- IR port er greit hvis du har mobil som støtter det, eller har planer om å kjøpe en.

 

Men som jeg ser det er det viktigste av alt at den er liten og lett, disse er som regel de dyreste også dessverre, spesielt om du skal ha noe ekstra utstyr. Ikke kjøp en maskin for spilling, det har man stasjonære til.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp en maskin for spilling, det har man stasjonære til.

Nemlig. Ville heller kjøpt en Celeron-basert laptop til snaue 5-6000kr, samt en Shuttle med R9800 og LCD-skjerm for spilling. Selvfølgelig, eldre spill går helt greit.

 

Er også enig med zedaxax. Flesker du til og kjøper en laptop med en P4 3.2ghz, R9600, 1gb ram, etc.. betaler du gjerne godt over 20.000kr, gjerne mer. Middelmådig ytelse i forhold til stasjonære, og det koster nok mye mer enn det smaker.

Lenke til kommentar

joa, men det som er at jeg trenger en bærbar til skolen, od da skal den jo brukes til skolebruk, men det hadde jo vært fint om den kunne spilles litt på også, det er jo flott å ha en som ikke er så altfor stor, sånn som stasjoner pc'en min :p .

Men jeg fikk tilbudsblad fra Elkjøp i dag og så en billig Medion bærbar, er medion og anbefale? det er denne btw, men som sagt, skjermkortet trenger ikke å være det aller beste, den skal jo først og fremst brukes til skolearbeid...

 

 

MVH BalleMann

Lenke til kommentar
Hei sann, skal nå få meg en bærbar av mor og far til å ha på skolen, men vet ikke hvordan som er best i forhold til pris osv, så om noen hadde giddet å finne en, og husk at prisen ikke trenger å være så alt for stiv heller.

 

mvh BalleMann

Hei jeg synes at du skal sjekke ut whitebox de har tlf 81550180

Jeg har akurat skaffet meg Compaq nx7010 og det er veldig stille rundt meg når jeg jobber så sjekk for all del ut Centrino maskiner. De begynner å få bra grafikk kort også :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...