Gå til innhold

Posten og sporing av pakker.

Anbefalte innlegg

Bestilte en vare fra Sverige for vel 2 uker siden og for ca en uke siden så begynte jeg å etterlyse den og posten kunne ikke hjelpe meg, så får jeg en tlf fra tollvesnet ang momsen på denne varen. Aha tenkte jeg det er de som sitter på varen , men nei de ble forundret over at jeg ikke hadde mottatt varen da de sendte den vidre samme dag med posten. Ny tlf til posten med samme negative svar , ba dem sjekke tollposten også siden den hadde vert i tollen men nei detsverre ikke mulig den fantes ikke i Norge.

Nå ble gode råd dyre og jeg lurte på hva som hadde skjedd, så tok jeg kontakt med det svenske postvesen og de kunne fortelle ganske så kjapt at joda pakken lå på tollpost i Hadsel og der hadde den ligget i flere dager, de var svert forundret over at de ikke hadde ringt meg og gitt beskjed .

Dette skjedde i dag så hiver jeg meg på tlf men da stengte de akkurat så det var ingen mulighet å få noe i dag og på lørdag var det stengt og på mandag hadde de ikke utkjøring hit, men jeg kunne få den på tirsdag eller hente den selv på mandag og det er jo bare 8-9 mil hver vei.

Hurra for den Norske service :thumbdown::thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det systemet som det norske postvesen har laget er slik at du må ha et sporingsnr for å kunne finne en pakke , dette bekreftet de da jeg snakket med dem . Menst man i det svenske postvesen klarte seg med mitt navn og adresse og hvem som hadde sendt pakken .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men det systemet som det norske postvesen har laget er slik at du må ha et sporingsnr for å kunne finne en pakke , dette bekreftet de da jeg snakket med dem . Menst man i det svenske postvesen klarte seg med mitt navn og adresse og hvem som hadde sendt pakken .

Hvis det er en EDI (avsender registrerer all data om mottaker elektronisk, som sendes til posten) pakke er det mulig å finne pakkenummeret utifra navnet til avsender og mottaker også i Norge.

Men bruker avsender addressekort av gammel type, der mottaker addressen ikke lagres elektronisk, er det ikke like lett. Da er det kun postnummer som lagres(registreres ved innlevering av pakken). Men det er fortsatt mulig.

Uansett er jo sendingsnummeret det enkleste, siden det er unikt.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...