Filla Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 -Er en fersk eier av en nybygga A64 3200+ pc. Jeg ER klar over at 754 CPU/HK ikke er en overklokkers drøm, og jeg har i tillegg gjort ting vanskelig for meg selv, da jeg har handla med utgangspunkt i at alt skulle være billigst mulig (mao ikke med overklokking som pri. 1). -Planen var ihvertfall allikevel at jeg skulle klare 2,2 GHZ (220 x 10) med boxed kjøler, men selv med denne meget marginale klokkinga booter PC'n ved f.eks. benchmark kjøringer. Siden jeg er totalt nybegynner lurer jeg derfor på om det er noe mer jeg skal gjøre for å få 2,2 GHZ, annet enn kun å forandre FSB fra 200 til 220 ? Skal jeg forandre noe på VOLT ? AGP frekvens ? Eller er har min PC såpass dårlige komponenter (RAM/HK) at den ikke engang skal klare 2,2 ghz ? -Oppsettet mitt er dette (og JA, utgangspunktet var å få den billig ) -A64 3200+ -FIC KT800T LINK ! -512 Kingston 3200 CL3 LINK -Aopen GF5900 XT -På toppen av dette, gir skjermkortet mitt dårligere benchmarks med overklokking enn ved originalt oppsett (390/700), så jeg sitter her som et stort spørsmåltegn PS: Jeg har prøvd prøvd søkemotoren på forumet på å finne svar på dette, uten å lykkes. Om researchen min har vært mangelfull så beklager jeg dette Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg kan i allefall fortelle deg at grunnen til at skjermkortet ditt får dåligere bencmarks når det er klokket har med for dålig kjøling å gjøre. det er i allefall det jeg har hørt fra andre. Kjølingen min er for bra til at jeg noensinne har merket det og med tanke på cpu'n din, så klokker den vel ikke så veldig dålig? har vel muligens noe å gjøre med rammen kanskje? har ikke hørt mye om kingston rammen i oc sammenheng.. men du kan jo prøve å lage deg\bestille vannkjøling eller en bedre kjøler så du kan leke litt med volten.. da kommer du nok litt vidre tror jeg. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 når PC booter ved påkjenning har det tidligere i mitt tilfelle vært enten varmen eller for lite Vcore.. andre momenter kan være PSU som ikke strekker til.. den er gjerne tilsynelatende sterk nok.. men holder ikke spenningen godt nok når det kreves litt det e bare te å begynna ein plass Lenke til kommentar
Filla Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Har Aopen a600b kabinett med F/S 350 Watt PSU, og 4 PAPST vifter i kabinettet. Håper ikke det er kab-kjølinga/PSU som er for dårlig. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 du får følge med cpu-tempen.. men du bør skru opp Vcore ved litt overklokking.. som sagt.. det e bare te å begynne feilsøkinga ein plass.. ta det steg for steg.. det billigste først Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) -Har nå gjort det (bitte) lille som er mulig med mitt oppsett og min kunnskap Vcore kan faktisk IKKE justeres på mitt HK , og skjermkortet tar bare svært lite klokking før benchmarks gir negativt resultat. Har stilt FSB opp til 206 (ja jeg vet at det er nesten ingenting), og skjermkortet til 410/720 (orig. 390/700). -Dette er jo så marginalt at man nesten ikke kan bruke ord som overklokking om det, men det har allikevel gitt merkbart bedre resultat på benchmarks (+210 i 3dMark03 og +670 i 3dmark01SE. Nye benchs ser du i sig. -Nytt spørsmål: Vil jeg kunne se en markert bedre ytelse om jeg setter i ny RAM, f.eks 1GB Geil Golden Dragon PC3500 ? (fra originalt 512 Kingston 3200 CL3). Og hvilken luft-kjøling er anbefalt til mitt Aopen 5900 XT for å klokke den lengre opp ? -Takker for den hjelpen jeg har fått forresten, og ser at dette med overklokking fort kan bli en mani Har jo en XP 2000 som det nå er på tide å begynne leke seg med. Endret 7. februar 2004 av Filla Lenke til kommentar
pellogplukk Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Fikk mitt AMD64 oppsett i går.. Msi- K8T00 neo fis2r amd64 3200 crosair 3200 LL 2x512 CL2 ram Kjører nå fjellstabilt på 2200 har ikke prøvd høyre enda. Mulig du bør få deg no CL 2 ram vet at amd64 er veldig sensetiv på timing på brikken.. når jeg kjører Prime 95 på maks ligger jeg på ca 45 grader. ellers idler jeg på 35.. ikke så ille på standar kjøling.. Ligger planer for vannkjøling i skuffen og tror nok jeg kan klokke en del mer da ja. så ny ram vil nok hjelpe deg MYE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå