Gå til innhold

Hva bruker du kraft pc'en til?

Thombr86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orka ikke lese side 4, var så mye av det samme ;)

Men uansett, hvorfor folket skal ha cs til å kreve så mye lurer jeg og litt på, jeg kjørte for en liten stund siden cs på en p2 233mhz med 256MB ram og savage3 8MB skjermkort, og det gikk glatt, dog 1.5 på 800x600, men det burde jo fortsatt si litt :)

Selv spiller jeg CS sånn ca. daglig, for å få avbrekk fra konfigurering o.l på noen servere, og scripting av web osv.

Ellers er det bf1942 og warcraft3, og noen andre nye fine spill som spilles :)

Lenke til kommentar
Kommer kanskje an på hvilke spill man spiller.  I eksempelvis FPS spill er det bedre med høyere oppløsning, for da spotter man detaljer lengre unna med større nøyaktighet.

Nai det er omvendt.. Lav oppløsning i f.eks. CS er bra, for da spotter du små detaljer bedre på lang avstand.

PGA. at texturene er optimalisert for 320*240 og 640*480.

så jeg ser fram til CS2 for der vil antageligvis teksturene være optimalisert for 1024*768

Lenke til kommentar

heh, er nok ikke bare cs som blir spilt.

Selv bruker jeg pc'en til Video-foto-redigering, 3d-softwares, cs, mens jeg kjører et av disse programmene/spill(et) har jeg gjerne på winamp og idler på mirc. Jeg har en amd athlon XP2100, geforce ti4800 skjermkort, 512 pc2700 ddr ram.

Dette synes jeg er greit nok, ikke noe mer.. Skulle gjerne tatt meg råd til å oppgradere den ;)

Lenke til kommentar
Når et bra skjermkort koster 1300 -1400kroner , og et eldre og mye dårlig koster 400 -500 kroner mindre.. Er det egentlig noe å lure på?

Det er mye man kan bruke den tusenlappen i mellomlegg til .. Særlig om man ikke trenger bedre grafikk-ytelse.

Jeg har ingen anelse hvor du får den 1000lappen i fra. 400 -500 kroer billigere enn 1400 kroner.. = 900 totalt, dvd 500kroner billiger ikke 1000.

Lenke til kommentar

Folk som spiller CS mye er jo akkurat de som har behov for litt ekstra datakraft. Hvor mange er det ikke som kjøper alt det beste og det eneste de gjør er å kjøre en benchmark i ny og ne?

Selv kjøpte jeg et råskinn av en maskin i påventa av HL2 osv. Det mest krevende jeg har spilt til nå er Prince of Persia og Deus Ex 2 (sistnevnte hakker betydelig med alt på fullt), men til vanlig bruker jeg den bare til surfing.. totalt overkill mao.

Lillebroren min spiller CS flere timer daglig, og han merket forskjell på en pentium 2.54GHz med gf4ti4200 kort og en amd 2500+ med radeon 9600 pro.

Når det gjelder dette med fps så varierer jo dette kraftig etter hva som skjer i bildet. Står du helt alene er den kanskje 30 fps men hopper du rett inn i en konfrontasjon mellom mange spillere kan jeg garantere deg at dette taller er betydelig lavere.

Jeg syntes det er veldig arrogant av mange her som ikke spiller cs å påstå at det de som spiller dette daglig sier bare er noe piss.

Lenke til kommentar

Jo mer, jo bedre. Anyways, spiller egentlig ikke spill lenger, ble en del før, men har "vokst fra det" <- Ikke det at spill nødvendigvis er barnslig, så: no offence intended. Anywaaaays, per i dag slukes vel det meste av kraften i bildebehandlig. Når man jobber med dokumenter på 3000x3000 pixler i 600 dpi i Photoshop og opptil 30 layers, så blir det EN DEL minne og maskinkraft slukt, for ikke å snakke om noen gigabyte scrapdisk-space. Så min xp 2500 er på INGEN måte overkill, ihvertfall. Ønsker meg mer ram en mine stusslige 512, though :shrug:

Lenke til kommentar

vet ikke om dette har blitt nevnt før for jeg gadd ikke å lese hele tråden.

Et menneske oppfatter vel ca. 17 FPS i mørket og opp til 23 i godt lys. Så du vil ikke se forskjell på 30 - 50 - 90 - 15134813 uansett hvor mye du prøver. Men det kan jo selvfølgelig være kjipt hvis FPSen går ned fra 100 til 96 midt i en intens kamp du spiller for å få bli med i en eller annen übergod klan som du bare må inn i. Og hvis du ikke kommer inn så går du å henger deg i skogen ett eller annet sted.

CS folk klager alt for masse

oversettelse:

"OMG...CS ppl whiner 2k"

Lenke til kommentar
Et menneske oppfatter vel ca. 17 FPS i mørket og opp til 23 i godt lys. Så du vil ikke se forskjell på 30 - 50 - 90 - 15134813 uansett  hvor mye du prøver.

... og dette er ikke relevant i denne sammenhengen. Vanelig missforståelse. La meg illustrere:

TV: Tv'en ligger på 24-25 fps (?), men oppfattes ikke som hakkete av øyet vårt, greit nok, øyet oppfatter bare en viss mengde fps, og dette er TV'en tilpasset til. MEN, det finnes en forskjell på TV og dataspill. Noen gang satt en VHS på pause? Eller "hakkete" überslowmotion? Da vil man se at bildene "blurrer", de fades inn i hverandre. Dette gir det "smoothe" TV-bildet. (Det heter vel "motion blur", tror jeg.) Det samme gjelder øyet vårt. Vi oppfatter ikke bilder med perfekt skarphet og null "ghosting".

Monitor og f.eks CS(og annen realtime-interaktiv grafikk): Her eksisterer ingen motionblur, og/eller direkte ghosting/sammenheng mellom bildene. Ingen bilder er bestemt før de faktisk regnes ut, derfor kan heller ikke bildet introduseres FØR det eksiterer. En PC VIL virke "hakkete" dersom den leverer 25 fps. Hvert eneste bilde blir rendret uavhengig av hverandre, med andre ord.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
vet ikke om dette har blitt nevnt før for jeg gadd ikke å lese hele tråden.

Et menneske oppfatter vel ca. 17 FPS i mørket og opp til 23 i godt lys. Så du vil ikke se forskjell på 30 - 50 - 90 - 15134813 uansett hvor mye du prøver. Men det kan jo selvfølgelig være kjipt hvis FPSen går ned fra 100 til 96 midt i en intens kamp du spiller for å få bli med i en eller annen übergod klan som du bare må inn i. Og hvis du ikke kommer inn så går du å henger deg i skogen ett eller annet sted.

Jeg ser med en gang om en skjerm er 60, 70, 85 eller mere hz på.

Og jeg merker med en gang om fps er ustabil..

Greit nok, når skjermbildet står helt iro kan det være 1 eller 1000 fps, du ser ikke forskjell da. Men når du beveger deg merker du forskjellen. Slutt å si at det er umulig å merke forskjell kun fordi DU ikke merker forskjell. Det er som å si telekinese er umulig kun fordi DU ikke klarer det, eller å si det er umulig å tegne ett selvportrett som ligner fordi DU ikke klarer det. :roll:

Lenke til kommentar
Slutt å si at det er umulig å merke forskjell kun fordi DU ikke merker forskjell. Det er som å si telekinese er umulig kun fordi DU ikke klarer det.

[OT] Telekinese :lol: [/OT]

Anyways, enig i det pycnopodia sier her. (utenom "jeg er guruwizardtelkinesedudefurrie-biten") <- no harm intended ;) Står det stille, er det naturligvis ett fett, forresten. Og jeg er ganske sikker på at om vi hadde gitt kjære kaninSluffy èn maskin som kjører CS (f.eks) på 25 fps, og èn som kjører på 100, ville han ha merket ENORM forskjell.

Lenke til kommentar
Når et bra skjermkort koster 1300 -1400kroner , og et eldre og mye dårlig koster 400 -500 kroner mindre.. Er det egentlig noe å lure på?
Det er mye man kan bruke den tusenlappen i mellomlegg til .. Særlig om man ikke trenger bedre grafikk-ytelse.
Jeg har ingen anelse hvor du får den 1000lappen i fra. 400 -500 kroer billigere enn 1400 kroner.. = 900 totalt, dvd 500kroner billiger ikke 1000.

Big deal! 900 kr er ca en tusing.. Det var det jeg mente. ;)

Lenke til kommentar

HalTan, you got me...

Jeg har mindre peiling på hvordan TV og PC skjermer fungerer, så kansje du faktisk merker forskjell.

Jeg vet ikke om jeg faktisk ville ha merket forskjell fordi de ytterst få gangene jeg har spillt CS har det vært på såpass gode maskiner at FPS har vært langt over det som er nødvendig for at det skal gå smoooooth.

men jeg skjønner fortsatt ikke at folk gidder å bruke mega masse penger på maskiner som bare skal kjøre CS. De bør kanskje ta seg en tur til det stedet vi kaller Real Life.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...