Gå til innhold

Hva bruker du kraft pc'en til?

Thombr86

Anbefalte innlegg

Fikk ikke lov av kjærringa å kjøre MC lenger pga litt stram vaier :-) så jeg trengte en ny hobby :D . Har som regel en helt grei pc så jeg er sikker på at det ikke hakker i noe som helst i 1280 og 4AA.

Bruker IC7-Max3 P4 3200@3700 9800XT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker pc'n mest til 3d modellering, per i dag så henger nok ikke pc'n min med; XP2500, 512mb, radeon 9700pro. Etterhvert så vil jeg oppgradere til et dual system, noe ala 2xP4 Xeno 2.8/3.0GHz, 1-2gb ram, Quadro eller FireGL gfx kort.

For tiden så går renderingen mine altfor tregt, 25mins med en 15k poly model m/skylight, og radeon kortet takler heller ikke noe særlig mer enn 40-50k polys realtime når jeg modellerer.

Lenke til kommentar

hmm... Når fps'en får under 60 så merker du det. Tro meg. Enten har du svake øyne eller så sitter du og finner opp tåpelige utsagn "on the fly" her. Ja, jeg vet at filmer kjører med 24-30 fps, men dette er et spill. Kan egentlig ikke sammenlignes.

Jeg skal si meg enig at det er festelig med de som fyrer opp macropakker til 16000,- som KUN brukes til CS. Mange av de kommer nemlig ikke til å spille doom3, cs-folk er sære når det gjelder sånn. Oi, mange sære antagelser. Tiden vil vise om jeg hadde rett.. Håper jeg tok feil fordi jeg gleder meg til den dagen Doom3 og Q4 knuser HL2 på alle felt! :yes:

Lenke til kommentar

vel..

jeg bruker kraft pc'en til å se 10-15 pr0n filmer samtidig....

Skjermen er viktig da..

jeg kjøpte en xp3000+ i august.. og den holder fortsatt..

Mitt mål med den pc'en var å bruke den til hl2/doom3 kom ut

og kjøpe ny da.. Men det ser ut til at jeg får bruken litt lenger.

Jeg setter mer pris på lagringsplass enn ytelse.. :D

siden jeg har en comp som funker på det den skal.

Og når det gjelder cs er det bare små dritt unger som spiller

det nå for tiden. 14 årige OMGPLZ LOL ROFL STFU unger som

egentlig ikke burde fått lov til å sitte med pc'en.. Det verste med

cs var vel når ventrilo ble vanlig :D da ble det mye OMGPLZ ROFL

STFU LOL LOL OMG i headsettet.

Lenke til kommentar
Jeg og de fleste jeg kjenner har ikke cs innstallert engang! Jeg bruker pc'en til mye rart, som feks redigering av foto og video.. Nå man har 30 vinduer og programmer oppe på samme tid, kreves det litt ekstra ytelse..

er så bra sagt som det kan bli, bruker pc min egentlig mest til å se filmer, tv og selvfølgelig spiller jeg litt men jeg ripper en del fimer om dagen og da bruker man bra mye cpu. Prøvde å rippe tre filmer samtidig engang på min p4 2,4c 800nhz det gikk men å surfe med pc samtidig da er ingen vits, blir bare suppe det.

bruker maskinen til mye mer enn det her, og trenger definitivt større cpu power ja så til alle tror at man har problemer med å bruke max ytelse må nok tro omigjen , vedder på at de flelste sliter med å rippe en dvd film og samtidig har nok cpu til å sørfe uten å merke noe. Det er hoved grunnen min til å ha bra pc, det å ha mulighet til å gjøre alt man vil samtidig det er luxus det

ps har akkurat kjøpt amd 64 + kh merket uber forskjel fra p4 2.4c

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske ok pc; xp2500, 1gb minne, 9800pro osv...

Denne brukes for det meste til cs, fordi jeg har ikke funnet noen andre spill som jeg liker ennå, men jeg vil ha muligheten til å spille krevende spill. Om jeg finner meg et spill jeg liker veldig godt, er det jo kjedelig å være nødt til å oppgradere.

Lenke til kommentar
Det er bare en myte at man kan får _helt jevn høy_ FPS i Cs med en gammel maskin. CS er mye mer "bloated" i dag en hva det var før. Spiller man sånn passe "seriøst" så teller FPS alt.

Hvorfor er det så viktig med høy FPS når man spiller seriøst?

Spiller AA med et GF 2 kort og noen av medspillerne med (9800 XT og Pro kort) gjør narr av meg.

Har jevnt 30 FPS på de gamle banene og helt nede i 17 FPS på de nye. De som har gode kort har derimot 120 og 90 FPS.

Alt annet over 30 FPS er vel helt bortkastet? Øye greier ikke å oppfatte noe kjappere. Eller er det for at spilleopplevelsen skal bli mer behagelig?

Skjønner jo at folk vil spille med 1280*768 eller mer, men har det noe for seg?

:scared:. Øyet oppfatter mye fler.

Da cs var 1.3, så satt jeg på en 400Mhz AMD med 64MB ram og 6MB ATi Drittkort, lagga ikke i det hele tatt, men det lagger litt i 1.5 og 1.6 da.

Nå overdriver du "LITT". Det er ikke mulig det skal jeg si deg. Og Zamoth, du har heller ikke helt stabilt 100fps på den duron maskina di i CS 1.6 på 800*600 med default cfg.

Endel av dere bør prøve det før dere skriver her.

Grunnen til at man bruker lavere oppsløsning i cs er for å minske recoilen og det er lettere å treffe.

Btw, lagg er på linja, hakking er på pcn.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar

for dem som ikke tror at de mennesklige øyet klarer å oppfatte mer enn ca 30fps: http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

for dere som mener at det ikke er nødvendig med mer enn 30 fps i CS:

skriv fps_max 30 i konsollen og se forskjellen på 60 og 30 fps...hvis du ikke ser forskjell, oppsøk lege...serriøst..det er noe galt med øynene/hjernen/nervesystemet ditt...

har R9800pro, XP2500 og 1024MB RAM...liker å ha romslige specs, liker AA og AF i spill, liker å ikke gå tom for minne når jeg programmerer i Visual Studio...

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke akkurat noe "kraft maskin" med min @XP2100 prosessor, men Radeon 9800 Pro kortet gjør at jeg kan oppleve de nye spillene veldig bra, selv om det kan hakke litt når det er veldig mange fiender på skjermen. Bruker pcen til absolutt alt, musikk, spill, skolearbeid. Men seff mest til spill, alt fra cs til Warcraft, og den fungerer ypperlig til det.

Lenke til kommentar
Jeg spiller Cs (bare cs for det meste) og min maskin er: athlon 2000+ 512 mb kingston 333mhz. MSI g4 ti4400 128 mb. Trenger en såpass bra maskin til cs vertfall 1.6! :wow: Er forresten enig med rlz her. Han har peiling! Går ikke ant å spille spill med 17fps HERRE!

sier vel litt om hvor elendig programmert CS er for tiden, når Half life orginalt fungerte fint med noen få hundre mhz.....grafikken er ikke SÅ mye bedre nå

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kjenner meg nesten litt igjen her...

Jeg har en 2.66GHz P4 (@3.0GHz), Shuttle SB51G, 512MB ram, Ati Radeon 9700 osv... Og jeg bruker ikke maskina til annet en IRC, Web, mail og musikk. Kanskje litt over kill for mitt bruk, siden jeg aldri spiller :cry:

Lenke til kommentar

Virker som om mange her ikke har prøvd CS og sett hvor mye bedre det blir å spille på 100 fps... Man merker ikke lagg når man f.eks hopper opp og vrenger musa rundt i en 180 graders sving, har man lite fps så lagger det da. Blir litt sur når dere tror at man kan spille CS 1.6 på Duron 800mhz med GF2 og 128MB ram. Maskinvaren spiller en rolle. Men man trenger heller ikke state of the art hardware. GeForce 4 Ti4*** funker greit men man må også ha CPU som henger med...

Og nei, jeg spiller ikke CS

Lenke til kommentar
Det som gjør meg kvalm,er når CS spillerene sier at du MÅ ha 100FPS. Ikke kom her og si at du/dere hadde merket forskjell på 90-95 FPS og 100FPS. Det tviler jeg så sterkt på at jeg kunne satt penger på det. Hvordan i ****** skal man kunne se forskjell på 95FPS og 100FPS? Virker som "alle" som spiller CS her tror at spiller man på en PC som ikke klarer 100FPS konstant (80-90FPS f.eks) så har man ikke en sjangse. Feil. Dessuten så krever heller ikke 1.6 mye. Det krever mer enn 1.5,ja. Mye mer,nei. Gikk ned 10FPS ca fra 1.5 til 1.6,var da nede i hele 80FPS (skjønner ikke at jeg i det hele tatt kunne se hva som skjedde,det hakket jo sånn :roll: ) .Merket ingen forskjell da jeg oppgraderte pc`n og fikk 100FPS konstant.

Øyet merker det ikke, men det gjør fysikkmotoren i spillet. 100fps er nødvendig for at den skal kjøre flytende uten hitboxbugs.

Lenke til kommentar
Da cs var 1.3, så satt jeg på en 400Mhz AMD med 64MB ram og 6MB ATi Drittkort, lagga ikke i det hele tatt, men det lagger litt i 1.5 og 1.6 da.

Nå overdriver du "LITT". Det er ikke mulig det skal jeg si deg. Og Zamoth, du har heller ikke helt stabilt 100fps på den duron maskina di i CS 1.6 på 800*600 med default cfg.

Nå har vel ingen av oss sagt at vi hadde 100fps, har det heller ikke på pc'en min nå, for jeg bruker vsync.

Den 400Mhz pc'en kjørte cs i 40-50fps, altså det gikk glatt. det var i 1024*768x32.

Men nå spiller jeg ikke cs, aldri spilt "aktivt" ettersom at jeg ikke har internett på pc'en min. Spiller mye heller UT 2K3 i stedet for CS.

Kanskje jeg begynner med cs når det kommer til HL2, for da har iallefall spillet en grafikk som faktisk bruker en del av resursene mine som er i pc'en.

Lenke til kommentar

hehe....klarer ikke å la vær, men tror ikke dere trenger noe særlig med cpu eller skjermkort for å drive cs.

TATT FRA HALF-LIFE SIDEN:

Recommended System Requirements

Pentium® 166+

32 MB RAM

3D accelerator card (OpenGL or Direct 3D)

:p

*Vet CS krever mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...