Gå til innhold

Hva bruker du kraft pc'en til?

Thombr86

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kamerater sitter her og skjønner oss ikke på cs-folka(ikke alle, men noen).

Det vi ikke skjønner er at mange som har 9800xt, xp 3200+/p4 3200ghz og de beste hovedkortene og alt mulig rart, men alt de bruker pc'en til er CS!

Jeg skjønner at mange har gode komponenter for showoff, men det er da helt unødvendig å kjøpe f.eks. 9800xt for å spille cs! Jaja, det er kjekt å ha til AA(AntiAliasing) og AF(Anistropic Filtering), men mange av de jeg har spurt vet jo ikke hva det er engang. og atpåtill, så spiller de fleste med skjermoppløsninger på 800*600 og mindre, så egentlig så trenger de bare et GF3/R9200.

Så det jeg mener er at de kunne ha kjøpt GF3/R9200 og spart de andre pengene til bil, kjappere internettlinje, eller noe annet som de kanskje har noe mere igjen for!

Denne posten er skrevet i en lett frustrasjon, så ikke heng meg!

(tar denne diskusjonen helt av så vil jeg få en mod til å slette den!)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk kjøper ikkje Ei rå maskin bare for og spille cs... dei skal ha ei skikkelig maskin som holder lenge, som dei kan spille nye råe spill :D sånn som f.eks far Cry, Half life 2 og Doom 3...

hvis du bare skal spille cs kan du bare ha ein amd athlon 1ghz og eit geforce2 gts :yes: for det er eit elendig spill som ikkje krever noe :p

Lenke til kommentar

Så sant så sant..du trenger ikke noe bra pc for å spille CS.

Gikk helt fint med GeForce 2 MX400 og Willy 1,8 GHz. CS 1,5 altså.Ingen FPS dropp i smoke heller. Lå konstant på ca 90FPS+,er mer enn nok.

PC`n jeg har nå er mer enn bra nok til mitt behov,spiller Generals,BF1942,Max Payne 2 for det meste. Klarer de spillende jeg spiller helt glatt i 1042x768 High eller medium details,uten et skjermkort til 5000 kr.

Lenke til kommentar

Jeg bruker normalt ca 5-10% av CPU-kraften til word, surfing, instant messenging, excel, winamp, fotoredigering, og av og til titte litt på video. Ellers så kan det jo hende jeg kjører noen benchmarks for morroskyld. (dvs. Kun hver gang PC'n er ny)

Ellers så er det noen få ganger i året der jeg bruker noe spesiell programvare for å beregne fysikk i forskjellige 3D-modeller. Hver gang jeg gjør dette går CPU'en på 100% i rundt 10 minutter, og da gjerne 10-30 ganger om dagen.

Til vanlig så er det hauger med for mye CPU-kraft, og da lar jeg Seti@home-prosjektet få datakraften min. (går i bakgrunnen og bruker kun den ubrukte CPU-kraften, Word osv virker like raskt som ellers). Men siden dette utvikler ekstra varme (som er uønsket på sommeren) så slår jeg av Seti@home i sommerperioden.

CS er ikke installert. Jeg har faktisk aldri prøvd det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
jeg pleide av og til å spille CS på den gamle maskinen min: en DELL med pentium 2, 800 mhz og med 128 MB RAM. Skjermkortet mitt var et Nvidia Gforce 256 (det aller første Gforce kortet). Jeg hadde en ping på under 20, og det lagget aldri. :D

på min nye maskin nå, har jeg ikke engang installert CS :thumbup:

WOW! Pentium 2 800MHz.... Til dere som sier at man kan spille cs med de crappye specsene dere oppgir snakker bullshit. Prøv en gang da før dere sier noe slikt.

Og hvem er det som spiller 1.5? INGEN!

Lenke til kommentar
bla bla massse tull fra noen personer pm hvordan man kan spille med en gammel versjon av cs på en gammel maskin å få brukbar FPS

Det er bare en myte at man kan får _helt jevn høy_ FPS i Cs med en gammel maskin. CS er mye mer "bloated" i dag en hva det var før. Spiller man sånn passe "seriøst" så teller FPS alt. Da må man faktisk ha ganske bra hardware dvs. AMD XP2200 eller nyere og et nyere grafikkkort (f.eks 9200 eller bedre). For de som ikke har lært seg å installere nyere drivere og drive med tweaking må man kjøpe enda bedre hardware.

Men om man trenger 3 GHz og 9800XT kan man jo diskutere. Men sikkert en del som satser på å få brukt maskinen til nye spill når de kommer. Hvor lurt det er kan man jo spørre seg. Særlig økonomisk er det jo ikke, men så er det jo en del som har mer penger enn tid og heller kjøper det raskeste de kan finne når de ført anstrenger seg for å bygge en PC...

(Edit ting og tang)

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar

Stort sett spille spill må jeg si, men også office når det trengs.

Kanskje jeg ikke hadde trengt all den kraften jeg har.

Men hver gang dataen tar kvelden, roter jeg på loftet, tar fram den gamle 486 sx 25mzh, og fyrer igang en runde med Civilization, Colonization, eller andre gamle gromspill!!!

Lenke til kommentar

Vil tro de som kjøper et råskinn av en PC kun (KUN!!!) for å spille CS er:

A. Dum

B. Smart som tenker langsiktig

Liten grunn til å kjøpe en PC som er steinalder neste uke når man har penger til å kjøpe en som duger et par uker ekstra, eller hva? ;)

Hmm.. nå fikk jeg lyst til å spille litt CS gitt.. BBL :cool:

Lenke til kommentar

har hatt en P4-2.4 GHz i halvannet år, CPUen sparker fortsatt fra seg, har ingen behov for å oppgradere. Kjøpte et 9800 non-pro for å kjøre HL2 i høst, noe som viste seg å være optimistisk. :) Har stappa i 1 GB minne for å være framtidssikker. Diskplass er det som opptar meg mest, ytelse i spill etc, kan det være så som så med. Bare det går, så er det greit.

Styrer mye med emulatorer og slikt, maskina holder i massevis for det formålet.

Lenke til kommentar
Det er bare en myte at man kan får _helt jevn høy_ FPS i Cs med en gammel maskin. CS er mye mer "bloated" i dag en hva det var før. Spiller man sånn passe "seriøst" så teller FPS alt.

Hvorfor er det så viktig med høy FPS når man spiller seriøst?

Spiller AA med et GF 2 kort og noen av medspillerne med (9800 XT og Pro kort) gjør narr av meg.

Har jevnt 30 FPS på de gamle banene og helt nede i 17 FPS på de nye. De som har gode kort har derimot 120 og 90 FPS.

Alt annet over 30 FPS er vel helt bortkastet? Øye greier ikke å oppfatte noe kjappere. Eller er det for at spilleopplevelsen skal bli mer behagelig?

Skjønner jo at folk vil spille med 1280*768 eller mer, men har det noe for seg?

Lenke til kommentar
har hatt en P4-2.4 GHz i halvannet år, CPUen sparker fortsatt fra seg, har ingen behov for å oppgradere. Kjøpte et 9800 non-pro for å kjøre HL2 i høst, noe som viste seg å være optimistisk.  Har stappa i 1 GB minne for å være framtidssikker. Diskplass er det som opptar meg mest, ytelse i spill etc, kan det være så som så med. Bare det går, så er det greit.

Styrer mye med emulatorer og slikt, maskina holder i massevis for det formålet

Hehe får du masse fps i Dolphin med det oppsettet:)?

Endret av talisar
Lenke til kommentar

Alle denne diskuteringen om viktigheten av FPS kan så være, jeg gidder ikke legge meg opp i det. For dere overser jo den største svakheten med CS og det er jo de elendige texturene. Det verste er når folk bytter ut texturene med andre farger dor å få bedre kontrast og slikt det blir jo bare dritkjedelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...