Gå til innhold

Nytt Hovedkort og WinXP


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny "pc", Dvs. Nytt Hovedkort, CPU og Skjermkort.

 

Dette er det jeg har plukket ut.

 

Hovedkort:

Asus A7V266-EX Hovedkort Socket A DDR (VIAKT266A, ATA/133, ATX, Lyd)

 

-Er dette hovedkortet å anbefale?, er det noen som vet av butikker som selger dette(eller liknende) uten integrert lydkort(siden jeg kommert til å bruke min SB-Live! uansett) Jeg hadde egentli tenk å gå for MSI sitt kort, men så kom hele denne Geforce4 bøggen.

 

CPU:

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

 

-Noen som kan anbefale ei god stille vifte til denne?

 

RAM:

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

 

SKJERMKORT:

Gainward AGP GeForce4 Ti4400 128MB DDR (- "Ultra/700XP Golden Sample", Retail)

 

Jeg har tenkt å beholde mine to IDE seagate harddisker med windowsXP. Er det noen som har noen tips ved utbytting av hovedkort på XP. Hva er den beste metoden for å ungå rot, og alikevell beholde XP(med tilhørende instillinger) (Jeg har corporate edition så aktivering er ikke noe problem.)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2002-03-15 14:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Dipso skrev (2002-03-15 14:16):

Hei,


Jeg har tenkt å kjøpe meg ny "pc", Dvs. Nytt Hovedkort, CPU og Skjermkort.


Dette er det jeg har plukket ut.


Hovedkort:

Asus A7V266-EX Hovedkort Socket A DDR (VIAKT266A, ATA/133, ATX, Lyd)


-Er dette hovedkortet å anbefale?, er det noen som vet av butikker som selger dette(eller liknende) uten integrert lydkort(siden jeg kommert til å bruke min SB-Live! uansett) Jeg hadde egentli tenk å gå for MSI sitt kort, men så kom hele denne Geforce4 bøggen.


Søk i Prisguiden for hovedkortet uten lyd. Du kan da oxo bare disable det via BIOS, men så er det litt kipt å kjøpe HK med integrert lydkort uten å få bruke det.

Quote:


CPU:

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus


-Noen som kan anbefale ei god stille vifte til denne?


Zalman 6000 au-cl ville jeg ha kjøpt.

Quote:


RAM:

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5


SKJERMKORT:

Gainward AGP GeForce4 Ti4400 128MB DDR (- "Ultra/700XP Golden Sample", Retail)


Jeg har tenkt å beholde mine to IDE seagate harddisker med windowsXP. Er det noen som har noen tips ved utbytting av hovedkort på XP. Hva er den beste metoden for å ungå rot, og alikevell beholde XP(med tilhørende instillinger) (Jeg har corporate edition så aktivering er ikke noe problem.)


Tror nokk ikke at du kan beholde dine gammle instillinger siden du skal ha deg ny HK og CPU i såfall så må de være identiske fra de du hadde fra før, noe som de ikke er siden du skal kjøpe nytt. Når du bytter ut HK og CPU som er litt dramatiske endringer så kan du nokk ikke beholde dine gammle instillinger nei. Ikke så vidt jeg vet om.

Lenke til kommentar

Zalman 5005Cu er noe lettere enn 6000, så det er ikke *så* stor fare for å smadre kjernen på din dyrekjøpte Xp 1800+ :smile: Når det gjelder bytting av vitale komponenter som hovedkort og CPU, er nok en reinstallasjon å foretrekke men langtifra noe must. Har selv oppgradert fra ASUS HK og Duron CPU til MSI og XP 1700+ uten andre problemer enn at det tar lenger tid å avslutte Windows. Bytting av skjermkort og nettverkskort gikk også smertefritt.

 

_________________

"I am so smart, I am so smart! S-M-R-T, I mean, S-M-A-R-T!"

 

Homer J. Simpson

 

[ Denne Melding var redigert av: Spirograf på 2002-03-15 15:09 ]

Lenke til kommentar

Tror dere det funker å bare installere windows XP på nytt over den gamle (slik man gjorde for å fikse ødelagte versioner av windows98) Med windows98 gjorde dette at alle programmer, updates og registry settinger ble beholdt mens hele windows-systemet utenom ble installert på nytt, funka som en charm når pc'en begynnte å bli litt "sluggish"

Lenke til kommentar

Quote:


Dipso skrev (2002-03-15 15:12):

Tror dere det funker å bare installere windows XP på nytt over den gamle (slik man gjorde for å fikse ødelagte versioner av windows98) Med windows98 gjorde dette at alle programmer, updates og registry settinger ble beholdt mens hele windows-systemet utenom ble installert på nytt, funka som en charm når pc'en begynnte å bli litt "sluggish"


Det vil nokk gå det ja, men du vil da ha et register som ville se værre ut en rommet mitt...noe som ikke er et pent syn.

Lenke til kommentar

Hm... kan jo kjøre REGCLEAN, Jeg har uansett et ganske clean Registry (har vert ganske striks med hva jeg har installert.) Dessuten vil jeg tru at alle regsettings som er knytta til hovedkort og cpu legges opp på nytt ved en slik reinstall.

 

Er det ingen som har testa dette, eller har massemasse peil på XP?

Lenke til kommentar

Jeg byttet nettopp hovedkort fra ABit KG7-Raid til ASus A7V266-E, og kjører Windows XP Corp. Foreløpig ser det ut til å være stabilt - jeg hadde riktignok et par bluescreens mens Windows fant så å si alt av hardware på nytt under første oppstart, men håper dette bare var innkjøringsproblemer... Uansett steg 3DMark2001SE-scoren min fra 7570 til 7770!

 

(Dette burde kanskje vært under 'hovedkort og prosessor'?)

 

[ Denne Melding var redigert av: klarsen91 på 2002-03-15 20:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...