Koffe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har akkurat sett i bruksanvisningen til hovedkortet mitt (Asus P4C800 deluxe) og der ser jeg at det står noe om maksimalt antall enheter. maks 4 enheter på p-ata og 2 på s-ata så vidt jeg har forstått. 1. Hvis jeg kjøper meg et kontroller kort til pci for s-ata og kobler i 2 disker vil jeg finne dem da? 2. Hvis det ikke funker vil det være hovedkortet sin feil? eller, støtter windows xp et "begrenset" antall disker? Hvor mange i såfall? 3. Vil hastigheten bli like god? Vil jeg få 150Mb/s over PCI? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Den informasjonen er vel bare om hk? Alle PCI kort du setter inn vil være i tillegg. Og du vil kunne få hastigheter på 150MB/s med ekspansjonskort også ja, eller så hadde det vel ikke blitt godkjent som SATA. Uansett så er vel ikke diskene raske nok? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 10000 Rpm disken som jeg har vet jeg ikke hvor mye leverer. Noen som vet om det godt testingsprogram? S-ata disker vil nok bare utvikle seg videre, og etter hvert kommer det kanskje 15000 rpm disker som leverer 150Mb/s++. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 tror jeg du skal vente lenge på, har ikke de raskeste scsi diskene sånn ca 85-90 Mb/s? hvis du kjøper et kontrollerkort til vanlig 32bit PCI så vil det være en flaskehals, vet ikke helt om du vil merke det i praksis men Lenke til kommentar
amdwdc Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Bruk SiSoft-Sandra @ 2004 - "File System Benchmark" er en bra HDD-test, her kan du også sammenligne med alt (nesten) av std. HDD-typer fra gamle IBM disker til nye SCSI disker på 15000 rpm Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har akkurat sett i bruksanvisningen til hovedkortet mitt (Asus P4C800 deluxe) og der ser jeg at det står noe om maksimalt antall enheter.maks 4 enheter på p-ata og 2 på s-ata så vidt jeg har forstått. Riktig, du har 2 IDE kontrollere som hver kan tilkobles 2 disker (Master+Slave) = 4 IDE enheter + 2 S-ATA enheter. MEN, du har også en IDE RAID kontroller som kan tilkobles inntil 4 disker i RAID 0, 1 eller 0+1 konfigurasjon! Hvis du setter inn et ekstra S-ATA kontrollerkort og installerer drivere for dette, skal Windows se diskene uten noen problemer ja. Windows har ingen begrensning innenfor det antallet disker vi snakker om! Hvis du snakker om å putte inn 100 disker eller noe slikt så skal jeg med glede sjekke Windows-spec for deg ;-) Husk at disker krever strøm og utvikler varme, så hold øye med temperaturen, diskene skal helst ikke bli så varme at du brenner deg på de! (max. 50-55 grader C!) vurder en stillegående vifte som lager litt luftsirkulasjon i det minste! timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå