Gå til innhold

Tempereatur på 9800xt kort

TDK

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en flunkene ny pc fra komplett (pc-bygger pc)

Jeg setter igang og når jeg stiller inn skjermkortet (når jeg skal aktivere overdrive)

står det på tempmåleren at det er 70 grader varmt på kortet! er ikke dette vanvittig vaarmt?

Jeg kan ikke mye om dette men jeg håper noen av dere gjør!

Alle svar taes imot med takk :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en maskin med et 9700pro kort og har planer om og kjøpe en artic cooler vga silencer. har noen erfaringer med denne? er den lett og montere for en som er en amatør når det gjelder viftemontering? er de skruhullene man trenger der fra før av (eller skal den limes på?)

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt en flunkene ny pc fra komplett (pc-bygger pc)

Jeg setter igang og når jeg stiller inn skjermkortet (når jeg skal aktivere overdrive)

står det på tempmåleren at det er 70 grader varmt på kortet! er ikke dette vanvittig vaarmt?

Jeg kan ikke mye om dette men jeg håper noen av dere gjør!

Alle svar taes imot med takk :dontgetit:

Jeg regner med at temperaturene du viser til, er avlest med belastning på kortet?

Om ikke, så er de nok kanskje litt høye ja, noe som for så vidt er bekreftet allerede.

Men noen tall herfra: Egne målinger utført med et IR-termometer, viste at RAM-brikkene faktisk oppnådde temperaturer på rundt 75grader! Under kjøring av 3D-Marks 2001 ble maks temp oppnådd i "Nature"-sekvensen, som tydeligvis krever mye av minnet på kortet.

Etter å ha montert noen hjemmelagede RAM-sinks sank temperaturen med så mye som 12-15grader, under samme test.

Romtemperaturen var selvsagt den samme under begge målingene. Skriver romtemperatur, da kabinettet stod nakent, uten dører.

Bare som en sammenligning. Óg; Skjermkort blir varme ja! :w00t:

Lenke til kommentar

kortet er 50 grader nå... det var no bugga med 4.1 driverne.

Kabinettet har ikke vifter fant jeg ut i dag! skal kjøpe vifter nå...

ehh, cpu temp i målt i MSI core center: til vanelig: 49-50grader. under spilling: 53-54 grader.

System i core center: 37-41grader :dontgetit:

Lenke til kommentar
kortet er 50 grader nå... det var no bugga med 4.1 driverne.

Kabinettet har ikke vifter fant jeg ut i dag! skal kjøpe vifter nå...

ehh, cpu temp i målt i MSI core center: til vanelig: 49-50grader. under spilling: 53-54 grader.

System i core center: 37-41grader :dontgetit:

Kommer det ikke en slik mann, med komplett.no på ryggen av t-skjorta si, og mekker PC'en din hvis det skjer noe galt a? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...