Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg vil ikke instalere windows xp likevell... Nå er det bare et lite problem. Hver gabg jeg slår på maskinen kommer det opp tekst hvor det står instal windows og windows. Jeg må trykke på windows hver gangt for å komme inn til skrivebordet, hva kan jeg gjøre for å velge mellom instalasjon og vanlig pålogging. Vil ikke ha xp-likevell... Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 For å si det slik... Det kommer opp en liste med to valg. Øverst på siden står det "Velg hvilket oprativsystem som skal startes". 1. Instaler windows xp 2. Windows 98 Hvordan fikser jeg det slik at maskinen bare går rett inn i windows uten å måtte velge hva jeg skal gjøre? Har ikke vært slik før jeg begynte å prøve å instalere windows xp. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hvis du velger Installer Windows XP så får du vel etterhvert et valg der du kan velge å avinstallere XP. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hvis du har vis sjulte filer og mapper på, kan du gå i rota på c: og åpne boot.ini fila i notepad. Der kan fjerne det som har med XP å gjøre. Lagre og kjør en restart. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Fant filen i notepad og slettet xp delen, men får ikke lagret filen... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Etter du har gjort forandringen går du opp på-File-save. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 ja, vet d. Jeg trykker file, save... Eneste som kommer opp er This file exists Only attributes. Please use a different file name" Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Start-run og skriv msconfig gå skille arket boot.ini- trykk på check all boot paths.(husker ikke om den opsjonen er i win98). Sjekk om fila er skrive beskyttet. Endret 6. februar 2004 av ghbing Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 fant ikke det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå