Gå til innhold

Tanker om ny tlf ;)

Anbefalte innlegg

Hei !

Så her er ståa.... Min T610 er død av fuktskade, og jeg får ikke igjen noe som helst på forsikringa eller .no. Jeg må jo ha en telefon, og den må jeg kjøpe selv- kun et halv år etter at jeg bladde opp nesten 3 lapper på de forrige.

Jeg hører nok til i gruppa av heller kresne mobilbrukere som setter pris på kvalitet, god IU og mest mulig funksjonalitet for pengene ( setter ikke såååå store krav til utseende). Dessuten må jeg beklagelig nok innrømme at mobiltelefoner er en av mine mange hobbier, og jeg bruker nok sikkert mer enn en time hver dag på å sjekke nyheter,forumer, specs. , priser og liknende. Noen andre som også har det sånn ? Det verste er at jeg ikke vokser det av meg heller - har vært sånn i flere år nå:blush:

Selv om jeg ikke har så mange poster, så følger jeg godt med her i gården også :cool:

Etter å ha ventet på det en stund, så har det gått opp for meg at det neppe kommer noen GODE kameratelefoner med BRA videoopptak på ei stund. 1mpx-telefonene lar liksom vente på seg. Jeg har dessuten funnet ut at dagens telefoner med kamera er så dårlige at jeg ikke gidder å bruke penger på det. ( Jeg vet T610-kameraet er dårlig, men jeg har også prøvd ST55 sitt, E700 sitt, og SX1 sitt ;) )

Så nå når jeg skal ha ny tlf. vet jeg ikke helt hva jeg skal velge. Har klart meg uten nokia i 3 år nå, men jeg er i ferd med å få et litt for godt øye til 3100 pga. speakerphone-egenskapen og pop-porten med mulighet for radio ( må jo ha med seg Are&Odin i en tung skolehverdag :thumbup: )

Alle forslag om telefoner jeg bør kjøpe, synspunkter og kommentarer mottas med et hjertelig takk :yes:

Takk for at du gadd å lese et så laaangt og tørt innlegg forresten!

Endret av SuperJo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss jeg hadde vert deg så ville jeg ha kjøpt t630 men det er jo et stort minus at dn har så dårligt minne. eller så ville jeg ha ventet til z1010 kommer. E700 er jo og en rålekker telefon og dn har bra kamera og. 6600 ville jeg ikke ha satset på den er stor og som alle nokia så klikker sikkert den etter 1 uke.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt Nokia siden jeg hadde 5110 for.. sinnsykt mange år siden! Nå har jeg 6600, og den har ikke klikket en eneste gang.

Nokia har nok slitt endel med kvalitet på de masseproduserte telefonene, men det virker som om de har tatt seg sammen litt... 6600 virker god og solid synes jeg, og er en utmerket telefon.. og så er den fet å se film på når man sitter på en buss eller et tog eller hva som helst :D

Lenke til kommentar
...og som alle nokia så klikker sikkert den etter 1 uke.

jaha..?

Skjønner ikke helt hvor du vil hen...

du sier at du er en kresen mobilbruker med krav til kvalitet ol.; hvorfor 3100?

ikke at d er noe galt men liksom d er bare litt dummt...

Men skal jeg først anbefale noen tlf. må d vel bli

SE t630: oppfølgeren til t610 (bedre skjerm, litt nye funksjoner og litt "bedre" kamera, og billig: mye for penga)

LG G5400 eller g7100... (har sansen for de... stilige og G5400 gir deg veldig mye for penga siden den kun koster 2200 kr eller no sånn...)

Nokia 6230....: Ja, her ser d ut til at nokia har mekket sammen en skikkelig godbbit; med minnekort,kamera, bluetooth,mp3 spiller (d vil hjelpe deg i skoledagen :p ) og radio ++, eneste minus er en skjerm som blir litt i d minste laget (ca. samme str. som 6220)

Med mindre prisen ikke blir for stiv blir dette en veldig god mob.

Lenke til kommentar
...og som alle nokia så klikker sikkert den etter 1 uke.

jaha..?

Skjønner ikke helt hvor du vil hen...

du sier at du er en kresen mobilbruker med krav til kvalitet ol.; hvorfor 3100?

ikke at d er noe galt men liksom d er bare litt dummt...

Men skal jeg først anbefale noen tlf. må d vel bli

SE t630: oppfølgeren til t610 (bedre skjerm, litt nye funksjoner og litt "bedre" kamera, og billig: mye for penga)

LG G5400 eller g7100... (har sansen for de... stilige og G5400 gir deg veldig mye for penga siden den kun koster 2200 kr eller no sånn...)

Nokia 6230....: Ja, her ser d ut til at nokia har mekket sammen en skikkelig godbbit; med minnekort,kamera, bluetooth,mp3 spiller (d vil hjelpe deg i skoledagen :p ) og radio ++, eneste minus er en skjerm som blir litt i d minste laget (ca. samme str. som 6220)

Med mindre prisen ikke blir for stiv blir dette en veldig god mob.

Det kan du godt si.... Er ikke helt sikker på hvor jeg vil hen selv heller.... Derfor spør jeg om råd..

Som sagt så gidder jeg ikke bruke penger på kamera - så lenge det ikke dukker opp noe revolusjonerende på ei uke... For å ta T630 så er ikke kameraet no bedre i praksis. Her "forbedringen" :http://www.mobileburn.com/review.jsp?Page=12&Id=572

LG7100 og 5400 : Liker interfacen, men batteritid og sms-utføringen svikter. Ingen mulighet for radio, og utvendig antenne kan jeg spare meg. Forøvrig for mye "LG-certified" tull med IRstøtte, javagreier, og gif-animasjoner.

6230 : For dyr og med for liten skjerm. Sikkert en god tlf. mår den kommer, men hvis jeg først skal spytte i såpass så blir det heller venting på SendoX eller V600

takk for råd :)

Lenke til kommentar
3100 er ihvertfall en super telefon. Liten, god respons, gode taster, svært bra batteritid. Passer bra hvis du ikke krever altfor mange funksjoner.

Syns den er litt femi jeg... ;)

Heh. Tja, smak og behag. Synes ikke andre skal ta designet i betraktning. Jeg sier fakta om telefonen, det er mer forskjellig om folk synes den er femi eller ei. Men ikke offensivt, helt ok at du synes det ;)

Lenke til kommentar

En ting jeg kom til å lure på om 3100 : Hvor shitty MMS snakker vi her ?

har den kun mulighet for MMS på opptil 30kB, eller 45kB som resten av series40 telefonene ?

Ellers da? har den skikkelig MMS som min nå avdøde T610 hadde ?

Forresten litt rart/synd at philips ikke tar inn telefoner til landet lenger. Kunne godt tenkt meg en 530 sånn rent funksjonsmessing - men den ser ikke ut i snøvær da.

Kunne dessuten tenkt meg den nye Sagem'n også : My X-7 . Den er tøff den ;)

Det å være utenfor EU har sine ulemper også :mad:

Lenke til kommentar
Det å være utenfor EU har sine ulemper også  :mad:

?skjønner ikke...

Bare en tanke om at hvis vi hadde vært med i EU ville kanskje sett flere telefoner i Norge. Som f.eks Alcatel, Sagem, Sharp og Philips. Kanskje Norge dessuten ville kommet høyere opp på "slipplistene" til de store også ? Kven veit...

Sært av Motorola å ikke legge ut V300 for salg i Norge, når den ligger på hjemmesidene deres som om den er her nå. Den selges andre steder i verden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...