Gå til innhold

Swap file (virtual mem)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er/betyr dette?

Dette er en stor fil som ligger på c: disk (default) og er som extra minne til din pc. Om du har f.eks 256 mb med minne men maskinen trenger ofte mer til å kjøre forsjellige program/spill så vil pc'en ta i bruk hardisken din som utvidet minne.

Derfor er det også viktigt å altid ha ledig plass på c: disken. helst et par GB..

Sikkert andre her som kan forklare dette mye bedre... :roll:

Ps. Ikke prøv å slette denne swap filen!

Lenke til kommentar

1 - Høyreklikk på "Min datamaskin"

2 - Velg "Egenskaper"

3 - Velg så "Avansert"

4 - Under ytelse, trykk på "Instillinger"

5 - Velg "Avansert"

6 - Under virtuelt minne, trykk på "Endre"

Her velger du plassering og eventuelt størrelse på "swap" fila.

Bare velg "Systemstyrt størrelse", da dette fungere enklest.

Håper du ble litt klokere....

Lenke til kommentar

Det raskeste er en swapfil som er permanent (dvs. samme størrelse på max og min) 2,5*Ram er en ok størrelse på swapfila.

Det går ann å ha swapfila på en annen partisjon/hardisk enn den systemet ligger på men det er unødvendig om du ikke har en raskere harddisk å legge den på

Endret av CD
Lenke til kommentar
1 - Høyreklikk på "Min datamaskin"

2 - Velg "Egenskaper"

3 - Velg så "Avansert"

4 - Under ytelse, trykk på "Instillinger"

5 - Velg "Avansert"

6 - Under virtuelt minne, trykk på "Endre"

Her velger du plassering og eventuelt størrelse på "swap" fila.

Bare velg "Systemstyrt størrelse", da dette fungere enklest.

Håper du ble litt klokere....

Kan bekrefte det ja! Kjører selv swap fila på en egen partion som jeg har opprette kun til det formålet. Selv så har jeg en fast swap fil på 2gb. Sikkert mer nok men det er da bedere med noen bytes for mye en for lite! :p

Men husk å bruke av den kjappeste disken du har til dette.

Lenke til kommentar
www.google.com

Hva var poenget med det?Har du ikke noe å komme med så ikke gidd..

Mener det går ja,det er sikkert andre enn SineTwo som kan/gidder svare deg på det

Det sier seg selv at noe av en såpass enkel funksjon i windows er enkel å finne info om på google.com

Hvorfor kan ikke folk lære seg å bruke google.com? Hva er så sinnsykt vanskelig å taste inn: "Windows XP Swap file settings" i google?

Det hadde gjort saken enklere for fremtidige/nåværende brukere å lære seg å bruke google, da slipper folk å spamme forumet med totalt UNØDVENDIGE spørsmål og svar.

Men liker du at slik crap blir opprettet, støtt saken fult ut! :thumbs:

Lenke til kommentar
www.google.com

Hva var poenget med det?Har du ikke noe å komme med så ikke gidd..

Mener det går ja,det er sikkert andre enn SineTwo som kan/gidder svare deg på det

Det sier seg selv at noe av en såpass enkel funksjon i windows er enkel å finne info om på google.com

Hvorfor kan ikke folk lære seg å bruke google.com? Hva er så sinnsykt vanskelig å taste inn: "Windows XP Swap file settings" i google?

Det hadde gjort saken enklere for fremtidige/nåværende brukere å lære seg å bruke google, da slipper folk å spamme forumet med totalt UNØDVENDIGE spørsmål og svar.

Men liker du at slik crap blir opprettet, støtt saken fult ut! :thumbs:

hmmm! delvis enig.. Men hvorfor gidder du og gå inn på poster og ikke minst skrive noe på en post som du mener er spam!?! :wow:

Synes det er bra at dette er et forum hvor alle kan stille spørsmål. Og det er faktsik ikke alle som er slike data nerder som du og jeg! ;)

Misliker forum der newbies blir flamet bare for de de 'tråkket' litt feil i starten...

Men er enig generelt at folk må lære seg å søk litt på f.eks google.com (et flott verktøy dette!) for å finne info om det de er på jakt etter.

På en annen side så synes jeg det kan være litt sosialt å taste litt data med andre på et forum som dette. Veldig mange ting som spiller inn her...

Forsatt god helg folks!

Lenke til kommentar
Eh, jeg har ikke flamet noen n00b her jeg. Jeg skrev www.google.com og svarte på Taz's innlegg.

flott med link, men når folk spør om så pass enkle ting så er det kanskje på plass med en liten kommentar til evt. linker som limes med i et innlegg...

Men ellers så er jeg enig i at ord som 'flaming' var å ta litt hardt i fra min side! ;) sorry!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...