Gå til innhold

Høy temp!


Framerate

Anbefalte innlegg

Satte en ekstern temp måler på en av ribbene til minnet på skjermkortet mitt (hercules 9800pro) og tempen kom opp mot 6oC :scared:

Vet at de kan bli varme og at dette er normalt men ikke opp mot 60 da :ermm:

Er dette virkelig normalt eller er kortet mitt litt dehydrert?

 

Edit: leif

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syntes ikke det hørtes ille ut, jeg...

hmm overeagerer jeg litt nå??

jeg flasha kortet mitt til XT men fikk artifacts med 3Dmark03 (bare litt) trodde det var den høye tempen som var skylden men når jeg flasha til bake var tempen den samme :(

bruker arctic cooling vga silenser men den hjelper jo ikke for minnet :thumbdown: men ellers er den topp :thumbs:

Lenke til kommentar
Syntes ikke det hørtes ille ut, jeg...

hmm overeagerer jeg litt nå??

jeg flasha kortet mitt til XT men fikk artifacts med 3Dmark03 (bare litt) trodde det var den høye tempen som var skylden men når jeg flasha til bake var tempen den samme :(

bruker arctic cooling vga silenser men den hjelper jo ikke for minnet :thumbdown: men ellers er den topp :thumbs:

hgar herc 9800 pro æ å... fikk artifacts æ å etter flasha :cry: ska enten kjøp eller mekk en gpu kjøler :) ( vann ) da blir d bra vettu :D

Lenke til kommentar
Syntes ikke det hørtes ille ut, jeg...

hmm overeagerer jeg litt nå??

jeg flasha kortet mitt til XT men fikk artifacts med 3Dmark03 (bare litt) trodde det var den høye tempen som var skylden men når jeg flasha til bake var tempen den samme :(

bruker arctic cooling vga silenser men den hjelper jo ikke for minnet :thumbdown: men ellers er den topp :thumbs:

hgar herc 9800 pro æ å... fikk artifacts æ å etter flasha :cry: ska enten kjøp eller mekk en gpu kjøler :) ( vann ) da blir d bra vettu :D

kan du mekke vannkjøling til minnet?

Lenke til kommentar

kan jeg anbefale ny kjølre til 3d kortet( funker utmerket da jeg selv har det på et radeon 9700 pro)

Varmen ledes bort utmerket.. ribba virker kanskje varm men det er ribba som har varmen ikke minnet. det er jo det jobben dens er..

Men jeg må advare. All garanti faller bort så fort du kobler den til.

men jeg går god for den kjøleren. den kjøler 3dkortet like godt uten den vifta som står på den.. (min har ikke vifte på) så den er ikke et mst hvis du synes den bråker.

Dessuten hører du nok ikke 20 db

Lenke til kommentar
Satte en ekstern temp måler på en av ribbene til minnet på skjermkortet mitt (hercules 9800pro) og tempen kom opp mot 6oC :scared:

Vet at de kan bli varme og at dette er normalt men ikke opp mot 60 da :ermm:

Er dette virkelig normalt eller er kortet mitt litt dehydrert?

 

Edit: leif

tror ikke at 60C grader er så for mye. mitt skjermkort blir så varmt til tider at jeg nesten kan brenne med på kjøleribbene om jeg holder lenge på de.

Lenke til kommentar
Syntes ikke det hørtes ille ut, jeg...

hmm overeagerer jeg litt nå??

jeg flasha kortet mitt til XT men fikk artifacts med 3Dmark03 (bare litt) trodde det var den høye tempen som var skylden men når jeg flasha til bake var tempen den samme :(

bruker arctic cooling vga silenser men den hjelper jo ikke for minnet :thumbdown: men ellers er den topp :thumbs:

hgar herc 9800 pro æ å... fikk artifacts æ å etter flasha :cry: ska enten kjøp eller mekk en gpu kjøler :) ( vann ) da blir d bra vettu :D

kan du mekke vannkjøling til minnet?

Det vet jeg ikke :p men lager til GPU nå :D kanskje jeg lager externe kobber riubber til rammen ...noen som er bedre enn de gamle... ellers så lager jeg bare til gpu, å håper at det holder med de orginale kjølerne til rammen ;)

Lenke til kommentar

Tror nok disse brikkene tåler mye varme... de fleste R9800Pro kort kommer jo uten ribber på minnet....

 

Som sagt tidligere så målte jeg 61 grader på den passive kjøleribba "over" GPU'en under 3dmark03 på mitt Hercules Kort.. da har jeg original kjøler.

 

Klokka kortet til XT hastighet..fikk ingen artifacts... men tempen steg da til 64 grader max.

 

Har ikke målt temperaturen på minnet.. men det er vel nesten samma greia tenker jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...