Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg holder på å instalere windows xp på en 99 IBM aptiva som akkurat er innenfor kravene til windows xp. Eneste er at det ser ikke ut til å gå helt som det skal. Jeg har satt i cd`n og maskinen begynner først ¨å forberede seg på instalasjonen. Så slår den seg av, som den skal og så kommer det opp en nytt bilde hvor det står instalerer windows. Så etter en liten stund forsvinner det bildet (30 sek) og alt er helt svart. Virker ikke som maskinen jobber en gang. Hva kan være problemet. Skal gi den en liten time og se hva som skjer, eller? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Heller installer Windows 2000 dersom du har det tilgjengelig.. XP krever svært mye ressurser. Windows 98 hadde nok vært best, men det er da som kjent svært ustabilt i forhold til Win'2k og WIn'XP.. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 nå fikk jeg bare tak i windows xp gratis av min far da... Kunne også tenke meg å kjøre det, har xp på to andre maskiner, så det er absolutt å foretrekke for min del. Har uansett tenkt å oppgradere den etter hvert. Litt mer ram og eventuelt nytt hovedkort osv... Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt, da kan du tenke deg med en 90 + xp (litt avhengig av hvor mye ram man har men allikevel...) edit: ble litt usikker, hva mener du med 99, at den er produsert i 99 eller at det er en 99Mhz, trodde det kun fantes 90 MHz Edit #2: 90MHz ikke 90Hz Endret 6. februar 2004 av b_cybe Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Kan være problemer med at maskinen blir for varm, ramen er skadet, strømforsyningen... Kan du si systemspesifikasjonene? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 samme spesifikksjoner som b_cybe nevner på sin maskin... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) XP er ikke kompatibel med absolutt alle eldre datadelene, vet flere som sliter med det.... W2000 med SP 4 er mer altetende og bedre alternativ for eldre PCèr og like god som XP. Endret 6. februar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 samme spesifikksjoner som b_cybe nevner på sin maskin... Herre... Vær så snill å ikke legg inn XP på den. Maskinen vil Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) tror jeg ville anbefale win2k da! Det gikk noenlunde greit i starten, inntil noen begynnte å innstalere systemkrevende ressurser.... Du kan jo evt. prøve win xp, og se hvordan det går men... Edit. Videre har jeg hatt så SINNSYKT mye arbeid med den maskinen der fra starten av, omtrent samtidig skaffa bruttern seg en 450MHz, og den går noenlundes bra fortsatt (selv med win XP...), mens fatterns sin bruker et kvarter på bare å starte å loade ikonene på desktopen!!!! Endret 6. februar 2004 av b_cybe Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt På noe så puslete... hva bruker du den til? Jeg tipper surfing, email, IRC, kanskje et word-dokument i ny og ne? Vel, XP/w2k er jo direkte overkill... 95/98 er ustabilt som fyttirakkert... jeg ville lagt inn Linux, gjerne Fedora eller Mandrake fordi de er veldig nybegynner-friendly, bruker lite systemressurser og er stabile som bare det. Jeg har en gammel laptop hjemme på 266Mhz, 128MB RAM hjemme som jeg kjører Fedora Linux på. Det er glimrende til surfing med Opera, IRC, IM og kan til nød brukes til word-dokumenter via OpenOffice. Også er den stabil! Har den på det trådløse nettverket mitt og har ikke slått den av på ukesvis. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Hvilke fordeler og ulemper er det egentlig med linux? Har hørt masse rart om det. Kan jeg bare laste det ned? Hvordan instalere det? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt På noe så puslete... hva bruker du den til? Jeg tipper surfing, email, IRC, kanskje et word-dokument i ny og ne? Vel, XP/w2k er jo direkte overkill... 95/98 er ustabilt som fyttirakkert... jeg ville lagt inn Linux, gjerne Fedora eller Mandrake fordi de er veldig nybegynner-friendly, bruker lite systemressurser og er stabile som bare det. Jeg har en gammel laptop hjemme på 266Mhz, 128MB RAM hjemme som jeg kjører Fedora Linux på. Det er glimrende til surfing med Opera, IRC, IM og kan til nød brukes til word-dokumenter via OpenOffice. Også er den stabil! Har den på det trådløse nettverket mitt og har ikke slått den av på ukesvis. Jeg bruker den ikke til en dritt Personlig håper jeg fattern snart innser at han trenger en nye en... (det er IKKE maskinen min hvis du trodde det, den kan du se i profilen hvis du er innteressert...). Men jeg må allikvel fikse den i ny og ne... Vi hadde win 98 før, men det pleide å låse seg hvert 5 minut omtrent... Hadde det vært min maskin hadde jeg lagt inn linux for lengst... Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Hvilke fordeler og ulemper er det egentlig med linux? Har hørt masse rart om det. Kan jeg bare laste det ned? Hvordan instalere det? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201186&hl= EDIT: Se også bloggen min: http://linux.topdogs.no så ser du hvordan det går med meg... er newbie på linux mens synes det er gøy! Endret 6. februar 2004 av TopDog Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 For å si det sånn, hjemme har vi en 400 (med 64Mb ram) og den har noen innstalert win2k på, og det går UMÅTELIG tregt, da kan du tenke deg med en 90 + xp (litt avhengig av hvor mye ram man har men allikevel...)edit: ble litt usikker, hva mener du med 99, at den er produsert i 99 eller at det er en 99Mhz, trodde det kun fantes 90 MHz Edit #2: 90MHz ikke 90Hz Hvi inn 128MB ram til så blir det mer fart i sakene..... Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 har 400 mhz og 65 mb ram Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har vært borti liknende - ram er det saliggjørende. 256 er nesten minimum på så treg maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå