anelser Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hvordan beregner man ut hvor mye man må betale i toll på kamera man bestiller fra utlandet? Det er vel ikke andre utgifter man må regne med uten om toll,mva og porto?? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Dette emnet har vært diskutert en million ganger bare i løpet av de siste par dagene, og senest for et par timer siden... Svaret er fremdeles det samme: Regn ut hvor mye varen + frakt koster i norske kroner, pluss på 24% merverdiavgift, og voila, du har prisen på pakken ferdig levert på døren. Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 FEIL! Det skal beregnes toll på fraktkostnaden Hvis du slapp unna dette sist du bestilte noe, hadde du kun rein skjær flaks. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Tollbeløpet er vel enten 62,- på web eller 129,- gjennom posten. UPS tar 100 kr for å legge ut for MVA. Moms må man alltid betale og det betaler du av verdien + frakt (det dere kaller toll). Mao hvis du kjøper noe for 5000,- + 150,- i frakt skulle det bli 5150,- + 24% + 62/129,- Am I right ? Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Yessss.... helt riktig. Beklager at jeg brukte betegnelsen toll, det skulle være mva. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg betalte ikke moms på frakten av kameraet mitt fra USA med UPS. Pakker posten toller inn har jeg måtte betale moms på frakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå