Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg har akkurat lastet ned en film, men får ikke lyd på den. (jeg får lyd på andre filmer) I .nfo-fila står det: Audio Codec: ac3 Audio Bitrate: 384kbs Subtitles: English Hvor får jeg lastet ned audio-codec'en? Eller er det noe annet som er galt? PS. hvordan får jeg spilt av subtitler som ligger i en .sub-fil? Jeg bruker: Windows Mediaplayer 8 DviX Player 2.0 alpha 2 DviX 5 Pro er installert etter DivX :wink: 3.11 Windows XP Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Du har sikkert ikke AC3-codec. Last ned Nimo Codec pack og innstaller. Se på http://www.digital-digest.com, http://www.doom9.org eller søk på Google. (Du må sikkert innstallere DivX 5 etterpå) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Glimrende! Tusen takk, nå funker lyden. Da er det bare en ting til jeg lurer på: Hvordan får man brukt undertekstene som ligger i .sub-filen? Filmen har fransk tale. Siden jeg ikke kan fransk er jeg avhengig av de engelske undertekstene. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Last ned et program som heter "DivX Subtitle Displayer" Da skal det fungere fint :smile: http://www.cooolsoft.com/download/DSD.EXE [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-03-15 15:26 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-15 15:17, Simen1 skrev:Filmen har fransk tale. Siden jeg ikke kan fransk er jeg avhengig av de engelske undertekstene. Hmmm... Brotherhood of the wolf? _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-15 15:32 ] Lenke til kommentar
viranth Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 "Wolves" skrives det =) Men den heter Brotherhood of the wolf Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Hehe... Syntes det hørtes rart ut selv :smile: Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 He, he.. synes jeg ser noen ute på grammatikalsk glattis her. Brotherhood of the wolf - Ulvens brorskap Brotherhood of the wolves - Ulvenes brorskap Begge deler er da mulig å skrive? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 > Last ned et program som heter "DivX Subtitle > Displayer" Da skal det fungere fint. > http://www.cooolsoft.com/download/DSD.EXE Hmm.. det funket ikke her. Er det noen andre programmer som gjør det samme, kanskje en plugin til Windows Mediaplayer 8 eller DivX Player 2.0 ? > Hmmm... Brotherhood of the wolves? Nope. "Den fabelaktige Amelie fra Montmartre" er den norske tittelen. [ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-03-15 15:39 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg får bare feilmeldingen "floating point overflow" når jeg prøver å spille av filmen i DSD. I tillegg fikk jeg kun lastet ned en 30 minutters prøve-versjon, og det holder jo ikke til å se en hel film engang. Noen alternativer.. ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Det går faktisk an å se subtitles i WMP8 uten noe som helst ekstra plugin etc. bare rename filen til akkurat det samme som videoen heter - bare med .txt Men hos meg er ikke teksten synkronisert med bildet... kanskje fordi jeg har lastet ned fra internet og tilhørte en annen film? (annen rip av samme filmen altså) Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg har sett "Dungeons & Dragons" med en "ferdigsnekret" SUB-fil. DirectShow-filteret som styrer underteksting heter DirectVobSub og kan lastes ned fra http://vobsub.edensrising.com DirectVobSub kan brukes i sammenheng med ripping fra DVD og konvertering til DivX. Vil anbefale avspilleren PowerDivX NextGen 3.11 som bl.a har innebygget AC3-dekoder, slik at eksterne kodeker blir unødvendige. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 BS player er etter min mening den beste DivX spilleren... glimrende til det meste.. inkludert undertekster Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg får ikke bilde på min, men får lyd. Hvordan fixer jeg dette. Jeg har divx5 codec installert. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 18:03, Dj What skrev:Jeg får ikke bilde på min, men får lyd. Hvordan fixer jeg dette. Jeg har divx5 codec installert. Fix filmen med VirtualDub (kutt av de første og siste sekundene av filmen) - genialt verktøy - eller bruk DivXFix (har knappt brukt det selv - alt for "enkelt") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå