Gå til innhold

dataen har klikket

Anbefalte innlegg

Når jeg slo på dataen først hang bildet lenge.så startet ikke norton programmene.Så trykker jeg på oppgavebehandling og får meldingen:oppgavebehandling er deaktivert av dataadministrator(meg)

så kommmer d en feilmelding fra norton at kanskje jeg har fått et virus og må uinstallere programmene.nylig har jeg installert norton personal firewall og d går ikke an å ta d vekk.d begynner kommer et hakk og stopper.Hva skal jeg gjøre????

jeg har to partisjoner.windows og programmer ligger på den ene.hvis jeg installerer windows på nytt vil jeg da miste noe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det virus, vil du egentlig trenge å ta alle partisjonene på harddisken som er smittet. dette fordi at hvis du vil være HELT sikker på at viruset er vekke, må du low level formatere. jeg synes det er noe dritt, men gjør det likevel. en lik low level format tar hele disken på en gang, og skriver alt til 0. tar du vanlig formatering, altså high level format, vil viruset fortsatt ligge på disken, men den vil ikke ligge i en gyldig fil lenger. dette betyr at viruset ikke vil aktivere seg av seg selv, men om disken skulle lese den delen hvor viruset ligger, vil det komme tilbake. er liten sjangs for at det skjer, men man vet jo aldri...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...