Mister t Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jag her et Abit be6 slot 1 hovedkort som bokstavlig talt røyk. En spole og noen kondiser har brent seg. Er det noen komponenter som kan brukes på et slikt kort? Er det noe vits å spare på biosen eller memory batteriet eller noe i det hale tatt? Kanskje noen som trenger kortet mer enn meg? Jeg kaster det om det ikke kan brukes til noe... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har du testet noe av det som henger på kortet (HD, CD, CPU, RAM, grafikkort). Kanskje alt funker. Er ikke socket 1 den første sokkelen til Pentium?? Hører kanskje til på museum?? Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Det er iallefall en av de første... Alt det andre fungerer, det er bare hk som er ødelagt. Hvilket museum foreslår du da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Slot 1 fikk man vel til P3 og Celeron, mener ganske sikkert at det er Slot 1 i den pcen her (P3 500mhz) Lenke til kommentar
gundik Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Slot 1 går i alle fall opp til P3 800 Mhz. Selg de delene som er hele og kjøp oppgraderingspakke... Hva slags CPU er det? Kan være interessant... Kortet hadde jeg kastet på dynga, blir aldri bruk for noen bios/batteri. Ikke noen vits i å sette inn et gammelt batteri i noe som helst... Endret 6. februar 2004 av gundik Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har en P2 166 elns Mhz, det er socket 7 tror jeg Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Slot 1 fikk man vel til P3 og Celeron, mener ganske sikkert at det er Slot 1 i den pcen her (P3 500mhz) Stemmer. Off-topic: Slot 1 var arvtageren til Socket 7. Pentiun II, Pentium III og Celeron (basert på P2 og 3 kjerna) ble brukt i den sloten. Senere så byttet Intel til Socket 370. Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har en P2 166 elns Mhz, det er socket 7 tror jeg Pentium 1 166 MHz var til Socket 7. Pentium 2 trur jeg startet på 233 MHz. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 mange av P3 CPU`ene ble levert på Socket 370 (også kalt FC-PGA) I think... Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) mange av P3 CPU`ene ble levert på Socket 370 (også kalt FC-PGA) I think... er ikke FC-PGA PII og celeron da? Endret 6. februar 2004 av zorm Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Slot 1 går i alle fall opp til P3 800 Mhz. Selg de delene som er hele og kjøp oppgraderingspakke... Hva slags CPU er det? Kan være interessant... Kortet hadde jeg kastet på dynga, blir aldri bruk for noen bios/batteri. Ikke noen vits i å sette inn et gammelt batteri i noe som helst... slot 1 går vel opp til 1ghz etter det jeg har sett. Så kan man kjøpe noen kort så man kan putte på celeroncpuer som ikke er slot1, men et slikt kort koster jo fett og s må man slite med ramflaskehals og kjøpe en ny cpu atpåtil Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) mange av P3 CPU`ene ble levert på Socket 370 (også kalt FC-PGA) I think... er ikke FC-PGA PII og celeron da? FC-PGA(FlipChip-PinGridArray) er sokkelen for P3 coppermine CPU'er og Celeron basert på Coppermine-kjernen. P2 bruker slot1. Socket 370 gikk bare an å bruke til litt eldre celeron CPU'er. Man får faktisk tak i konvertere fra PC-PGA til Slot1, og de koster ikke stort, men jeg tror ikke de virker på P3-CPU'er med Tualatin-kjernen(FC-PGA2). Endret 6. februar 2004 av enl Lenke til kommentar
krest Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 slot 1..og oppover til 5 tror jeg er slike sokler som man setter prosessoren på et kort som man igjen stikker ned i hovedkortet, nesten som et skjermkort bare der er det da ikke AGP! :§ Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 er det noen som har ett fcpga 370 raid mainboard liggende.umulig å få kjøpt nytt og brukt, ennå ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå