erikindre Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg antar at det et eller annet sted på forumet her finnes informasjon om hvordan jeg kan få min strømforsyning til å støye _litt_ mindre... Er bare det at jeg ikke finner det. Har googlet litt, men finner ikke noen gode guider. Har en del peiling på elektronikk, men jeg vil gjerne se hvordan andre har gjort dette før jeg prøver selv. Har aldri vært inni PSU'en før. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det er bare å koble en motstand på plussen inn til vifta. Bruk formelen U=r*i for å finne riktig motstand. Merk at all garanti ryker, og det er ikke sikkert at den nye kjølingen er god nok. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvorfor sette inn motstand når han bare trenger å sette 5v istedenfor jord der? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Hvorfor sette inn motstand når han bare trenger å sette 5v istedenfor jord der? ...kanskje fordi en kortslutning i vifta da vil kunne føre til at 5v railen blir liggende på 12v, og dermed vil svi av det meste av hardware i maskina? (De fleste strømforsyninger har kortslutningsbeskyttelse kun mot jord.) Endret 7. februar 2004 av kingkong Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvordan er det med og bytte ut viften da? Er det en helt vanlig vifte som befinner seg i strømforsyninger? Jeg har den som følger Chieftech kabinettene.. Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Yupp... det er bare å montere en mer stillegående 8x8 vifte i stedenfor den som står der originalt. Lykke til....... Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GML den bråker nesten ikke og har en overkommelig pris Lenke til kommentar
ron Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Lurer på det samme, men ble ikke klok på formelen. Dvs, hvilke verdier skal det være på motstanden? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Takk for tipsene, tror jeg går for å skifte vifta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå