Gå til innhold

Nytt 64 HK

thoul

Anbefalte innlegg

Har sett at K8NNXP harfått god kritikk men er ikke det mye billigere k8n samme kort uten firewire og s-ata, noe som bringer meg til hva er egentlig fordelen med s-ata?

(Eller skal jeg gå for n-force 2 og 2500+)..skal kun spille men føles litt feigt å ikke gå for 64 system nå.. :ermm:;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En i klassen kjøpte abit kortet, en amd 64 3000 og dual 512 twinmos 3200.

Tror ikke hovedkortet likte rammen for det kom minnefeil hele tiden. Nå må han retunere kortet. At abit kortet og twinmos rammen ikke gikk sammen synes jeg er litt dårlig.

Jeg kommer til å vente med å kjøpe amd 64.

Lenke til kommentar

Nå kom vi vel litt av bane her

Trådstarter: Fordelen med S-ata er at det har en teoretisk overføringshastighet på 150mb/s mot ata's 100mb/s, men tester viser at det ikke er noen store forskjeller. ( www.storagereview.com ) Jeg anbefaler å kjøpe A64 i stedet for xp-serien, da disse yter bedre, koster bare litt mere, og er klare for 64-bits OS.

Lenke til kommentar
Har sett at K8NNXP harfått god kritikk men er ikke det mye billigere k8n samme kort uten firewire og s-ata, noe som bringer meg til hva er egentlig fordelen med s-ata?

(Eller skal jeg gå for n-force 2 og 2500+)..skal kun spille men føles litt feigt å ikke gå for 64 system nå.. :ermm:;)

Har overnevnte kort og det er bra, men bruker du ikke sata disker kan du like gjerne kjøpe det billigste da de ellers er stort sett like.

Lenke til kommentar

takk skal dere ha dtar jeg vel et standard gigabyte k8n med vanelig hd .da gjenstår minneproblematikken (singel eller dual skrev akkurat en ny om det)

Er også litt usikker på om jeg skal ta 3000 + eller 3200 +.(skal kun spille :D

Lenke til kommentar
En i klassen kjøpte abit kortet, en amd 64 3000 og dual 512 twinmos 3200.

Tror ikke hovedkortet likte rammen for det kom minnefeil hele tiden. Nå må han retunere kortet. At abit kortet og twinmos rammen ikke gikk sammen synes jeg er litt dårlig.

Jeg kommer til å vente med å kjøpe amd 64.

Se tråden under, kanskje det kan hjelpe han i klassen din? :)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816

P.S. Prøv også å øke tRCD (RAS-to-CAS delay) i BIOS, da det kan hjelpe på disse minneproblemene.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...