Gå til innhold

Får ikke formatert

oLLa

Anbefalte innlegg

Har et problem her. Kjører system (WinXP) på WD Raptor 36,7 GB S-ATA, og skal nå få slave'en (WD 250 GB S-ATA) til å funke. Problemet er at jeg på ingen måter får formatert harddisken, verken med Partition Magic 8.0 eller Disk Manager. I Partition Manager kommer denne feilmeldingen, mens i Disk Manager står den bare stille når jeg trykker formater. I dag lot jeg den stå å formatere i DM i vel 4-5 timer. Noen som kan hjelpe? Jeg ser forresten ikke Harddisken i Min Datamaskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe?

Jeg er også usikker på hvordan jumperen virker på S-ATA disker..

EDIT: En ting til. Når jeg installerte WinXP trykte jeg ikke F6 med S-ATA diskett i. Men det ser nå ut som det virker i hvert fall. Kjører jo tross alt OS på S-ATA disk.

Endret av oLLa
Lenke til kommentar

kjipt når man ikke får svar man trenger...

har samme erfaring på en annen tråd her på samme del av forumet, får vel sjekke den nå, og evt "bumpe" den igjen...

er veldig nysgjerrig på problemer og løsninger, så etter min mening, så er det synd for oss begge at du ikke har fått svar.

lykke til, og beklager at jeg ikke kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Jeg er også usikker på hvordan jumperen virker på S-ATA disker..

EDIT: En ting til. Når jeg installerte WinXP trykte jeg ikke F6 med S-ATA diskett i. Men det ser nå ut som det virker i hvert fall. Kjører jo tross alt OS på S-ATA disk.

Ikke bry deg om jumperne.

Når deg gjelder F6 så har du intel ICH5R southbridge, du kan lese mer om dem og installasjon i denne tråden

Edit feil link:

Har du prøvd SiliconImage 3114 SATA Driver fra Abit

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...