oLLa Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har et problem her. Kjører system (WinXP) på WD Raptor 36,7 GB S-ATA, og skal nå få slave'en (WD 250 GB S-ATA) til å funke. Problemet er at jeg på ingen måter får formatert harddisken, verken med Partition Magic 8.0 eller Disk Manager. I Partition Manager kommer denne feilmeldingen, mens i Disk Manager står den bare stille når jeg trykker formater. I dag lot jeg den stå å formatere i DM i vel 4-5 timer. Noen som kan hjelpe? Jeg ser forresten ikke Harddisken i Min Datamaskin. Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Ingen som kan hjelpe? Jeg er også usikker på hvordan jumperen virker på S-ATA disker.. EDIT: En ting til. Når jeg installerte WinXP trykte jeg ikke F6 med S-ATA diskett i. Men det ser nå ut som det virker i hvert fall. Kjører jo tross alt OS på S-ATA disk. Endret 6. februar 2004 av oLLa Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Det haster litt, for jeg gidder ikke å installere stuff, som for eksempel final fantasy XI på 5 GB hvis jeg er nødt til å formatere system-disken(igjen). Fant ingen tidligere emner. Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Hahah, nå har jeg formatert i nesten 7 timer, og formateringen (i partition magic 8) er på 42%. Hyggelig! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Håper du får fiksa dette snart. Du har vel SP1 ? Hvilken bios versjon har du. Leser på ett utenlandsk forum at en kar måtte gå tilbake til 1.5 versjonen for ICH5R brikkene skulle kjenne igjen diskene. Gjaldt riktig nok Maxtor disker men likevel. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 kjipt når man ikke får svar man trenger... har samme erfaring på en annen tråd her på samme del av forumet, får vel sjekke den nå, og evt "bumpe" den igjen... er veldig nysgjerrig på problemer og løsninger, så etter min mening, så er det synd for oss begge at du ikke har fått svar. lykke til, og beklager at jeg ikke kan hjelpe... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Jeg er også usikker på hvordan jumperen virker på S-ATA disker.. EDIT: En ting til. Når jeg installerte WinXP trykte jeg ikke F6 med S-ATA diskett i. Men det ser nå ut som det virker i hvert fall. Kjører jo tross alt OS på S-ATA disk. Ikke bry deg om jumperne. Når deg gjelder F6 så har du intel ICH5R southbridge, du kan lese mer om dem og installasjon i denne tråden Edit feil link: Har du prøvd SiliconImage 3114 SATA Driver fra Abit Endret 7. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Pokker, kom til å tenke på disse RAID kontrollerne på dette kortet. "6 channel serial ATA RAID With the Silicon Image 4-port serial ATA RAID controller plus native 2 channel support." Du har vel kobla til i "native" kontaktene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå