Gå til innhold

Støynivå på vannkjøling

Anbefalte innlegg

Ja.. kordan e støynivået på vannkjøling? F.eks. en radiator med 3x12cm vifter på lav guffe, vil dette bråke mye? Har sett at enkelte snakker om en "suselyd" fra luften som går gjennom radiatoren... Noken so har videokamera so har lyst å "filme støyen"?

Har et ganske stille luftbasert system no, med passiv kjøling på northbridge og gpu. Har altså bare to vifter i systemet, en 12cm i psu'en og en silent twin på cpu... Blir litt varmt på gpu pga. dårlig luftflyt...

Det eg lure på er egentlig om vannkjøling kan være stillere enn luftkjøling? Kanskje en gigantisk radiator uten vifter??

Endret av thomas82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling med samme støynivå som luftkjøling kjøler MYE bedre.. vannkjølinga bråker så mye som du vil den skal bråke.. Har selv en P4 [email protected] med standard vcore.. Har en Dangerden Maze4 på cpu,en AC nb blokk, hydor L20 og BIE2 med 2stk titan vifter på 5v, i min maskin hører jeg ikke vannkjølinga, det er wd diskene mine som bråker samtig har jeg en max load på 42c(og abit kort som jeg har er kjent for å leste av litt for høyt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...