hemo Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 På Akamera ser eg at Canon PowerShot G5 koster frå NOK5599,- På Amazon finn eg same kamera til $530 - eller NOK3690,- (i følge Aftenposten's valuttakalkulator) Finnes det nokon argument for å kjøpa dette kameraet til NOK5599,- i staden for hos Amazon? Er det nokon som kan import-, toll- og momsrekning her? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Dersom denne prisen inkluderer frakt, så kan du slenge på 24% mva. Da er du oppe i 4575 NOK. Hvis ikke, legg på frakt, og sleng deretter på 24% mva. Det er ikke toll på kameraer og kamerautstyr. Argumentet for å kjøpe kameraet i Norge er vel stort sett garanti og kundeservice/reklamasjon dersom noe skulle være feil med kameraet. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Smack my bitch up: *** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. *** Så då fekk eg ikkje lov å handla detta kameraet frå Amazon, så lenge eg bur i norge... Kva gjer eg då? Kan nokon andre kjøpa det til meg, og senda det til meg? Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Det er et selskap som tar seg av transport fra Usa til Norge for en grei pris. Du oppgir bare deres adresse i Usa, så ordner de med transport, mva etc. Husker desverre ikke hva de het, men tror det sto om det på itavisen eller dinside for ikke lenge siden, men jeg finner ikke artikkelen. Helt sikker på at det er noen andre her som vet adressen på siden deres. Lykke til! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kjøp det fra B&H i stedet. De sender til Norge. Har godt tilbud med 512 Mb high speed CF kort inkludert : http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...u=291665&is=REG Lenke til kommentar
eryxx Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Du kan opprette din egen postadresse i USA via et norsk selskap som benytter DFDS til transport fra USA til Norge. Dermed kan du bestille alt som ikke "shippes" utenfor USA. Sjekk http://www.magnum.no Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Kjøp det fra B&H i stedet. De sender til Norge. Har godt tilbud med 512 Mb high speed CF kort inkludert Joda - og $665 blir ca. NOK4 636,- i følge den Aftenposten-saken... Frakt blir $58.50 (altså ca NOK411,-) Sum: 5047,- som d så ska betalast moms av: NOK6 258,- Er d no lurt? Er den 512-brikka verdt d? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Det minnekortet koster nå den nette sum av kr 2288 hos www.XD.no. http://www.xd.no/asp/info.asp?p=23742&l=2&...98&likepattern= Du får 512 Mb minnekort rundt 1000 kr men da med lavere hastighet. Som du ser så er det ikke spesielt mye å spare på dette kameraet med mindre du er villig til å få et bra minnekort rimelig (prisene faller vel også i Norge på dette kortet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå