Vera Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei! Etter å ha brukt Nikon F 65 i flere år har jeg lyst til å kjøpe et digitalt kamera. Jeg tar mye nærbilder og syns det er moro med detaljer. For eksempel roser, insekter, fugler m.m. I tillegg tar jeg mye nærbilder av mennesker. Det jeg ønsker er et kamera som gir god kvalitet på bildene i form av skarphet og farger. Og ikke røde øyne. Jeg har lest mange av testene på kameraer og lurer på om det finnes noen veldig gode digitale stillbilde kameraer eller om jeg bør vurdere digitalt speilrefleks kamera? Regner med at det er digitalt speilrefleks kameraer som er best, men jeg syns det er litt dyrt med ca. 10.000,- for et kamera. Er det noen som har gode råd til meg? På forhånd takk! Med vennlig hilsen Vera Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Heisann! Dersom bildekvalitet og fleksibilitet er det viktigste, og ettersom du åpenbart har noen Nikon-objektiver som passer dine behov fra før, så ville jeg definitivt valgt et Nikon digitalt speilrefleks. For eksempel det nye D70 som kommer i butikkene om ikke så alt for lenge? Ja, det finnes gode "kompaktkameraer" også, og noen av disse har veldig bra macrofunksjoner slik at du kan ta temmelig detaljerte bilder av roser og insekter. Men har du et godt Nikon macroobjektiv fra før, så tror jeg som sagt at jeg ville holdt meg til det! Greit nok at digitalt speilrefleks er dyrt, men jeg kan love deg at det er pokker så artig, og at det sannsynligvis vil være en nedtur for deg å gå fra et speilrefleks til et digitalt kompaktkamera :-) Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Du bør kjøpe deg et kamera som er over middels på macrofotos, siden det er sånne bilder du tar mest. Nikon har meget bra macrofunksjon på sine kameraer. Noen har også noe de kaller supermacro (helt ned mot 1cm fra objektivet), Fuji og Olympus så vidt jeg husker. Du får se litt på hva du liker men kanskje et Fuji S7000 er kameraet for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå