adale Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det er et MSI hovedkort og det bruker DDR RAM. Har installert 2 IDE HDer og 2 SCSI disker. Jeg forsøker å utelukke ting som kan forårsake dette problemet (treg PC som i tillegg ikke kan starte Disk Manager i XP). Jeg har forsøkt å reinstallere på samme partisjon (IDE), på en annen disk (SCSI) og jeg har også forsøkt å boote fra et XP-image som virket tidligere. Hvordan finner jeg ut hva som er problemet? Prosessoren har normal temperatur på ca. 40 grader og viften går. Minnet viser 1012 Mb RAM. Jeg har hørt at minnet likevel kan være problemet. Stemmer det? Finnes det et bra program som kan finne feilen for meg? hilsen resignert og utålmodig Lenke til kommentar
adale Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Prosessor: Athlon XP2700+ 2.17Ghz (166Mhz FSB) Thoroughbred* Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hvis du har 2 ram brikker! Ta ut den ene og test bare med en av gangen! Da finner du i hverfall ut om det er noe feil på rammen din !! Lenke til kommentar
adale Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 ja, skal prøve det. det var det tipset jeg fikk fra noen andre her på jobben også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Sjekk også i "device manager" om harddiskene går på full ATA100-hastighet med DMA. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hvilken RAM, hvilket hovedkort? Lenke til kommentar
adale Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 MSI K7N2 Twinmos 512 Mb RAM, ukjent 512 MB RAM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå