Gå til innhold

Ny vifte til mitt geCube Radeon 9600XT - HJELP!


Svein_Erik

Anbefalte innlegg

Hei, viften i kortet mitt bråker jo så mye at jeg må bruke hørselsvern ved dataen !!!

 

Går det an å bestille en ny vifte og montere den på selv? I tilfelle ja, hvilken bør jeg satse på, jeg vil ha så lite støy som overhodet mulig!!!

Finnes det en "viftefri" løsning?

 

 

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også et 9600 xt kort og hadde planer om å montere en viftefri løsning slik som Zalmann.

Men siden coren er svært liten på dette kortet og det ikke finnes noe shims rundt for støtte, er det ikke noe god ide.

Vekten på disse viftefrie løsningene er såpass stor at det er lett å sitte igjen med en sprukken Core.

Vent heller på løsninger som er tilpasset ditt kort. Jeg prøvde å få svar fra Microplex om Zalmann løsningen ville kunne brukes på mitt kort.

Svaret fra de var at de ikke var sikker om den passet. Noe som i seg sjøl burde være en advarsel.

 

Mr Flower - power

Lenke til kommentar
Har bestillt ZM80CHP: Zalman GPU-kjøler, Heatpipe.

 

Håper virkelig at den passer!?

 

Tror du burde sjekka det først eller gått for den jeg foreslo (som er vifteløs ja) :)

 

Vekten på disse viftefrie løsningene er såpass stor at det er lett å sitte igjen med en sprukken Core.

 

Uh...kortet monteres jo med core'en ned :) Så vekta spiller ingen rolle for core'en sin del :)

Lenke til kommentar

Du må huske at Coren RV360 ikke er større enn ca 1cm. På alle Pro versjoner er det et shims eller ramme rundt for å sikre bedre fordeling av trykket.

Vekta på Zalmann sin vifteløse kjøler er nærmere 400 gram og denne vekta skal fordeles på Coren. Det er det eneste kontaktpunktet for kjøleren. Jeg sier ikke at det er umulig bare at risikoen blir blir betydelig større enn på f.eks et Pro kort.

 

Spør butikken om de anbefaler denne løsningen, så ser du hvilket svar du får.

 

 

Mr Flower - power

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...