BassGear Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har et spørsmål om RAID. Må man ha spesielle disker laget for dette eller kan jeg koble mine trofaste ata133 IDE disker på RAID slot'ene? Og hvor mye bedre ytelse kan man tjene på denne løsningen? Er litt blå på dette området. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 I raid 0 og 1 får man vel teoretisk sett doblet ytelsen, teoretisk sett altså. Hardware.no har en flott guide på dette. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 http://www.hardware.no/guider/raid/ Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 bomma nok litt der thomasi: Raid 0 får man dobbel ytelse, altså man slår isammen 2 like disker til en og i teorien så skriver den dobblet så fort... Raid 1 så bruker man 2 like disker, der den ene speiler den andre for backup... ryker den ene disken har man fortsatt 1 der alt ligger... Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Merkelig at ingen svarer direkte på spørsmålet. Da får vel jeg gjøre det: Nei, du trenger ingen "spesielle" disker for å kunne benytte disse i RAID. Det er "vanlige" disker som brukes til dette. Ta en titt på Hardware.no's RAID guide postet ovenfor av enden Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Flyttes til lagringsmedier kategorien som er den riktige kategorien og ikke Annet om hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå