Gå til innhold

Hvilket grafikk-kort UTEN aktiv kjøling er best??

mandela

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-15 12:59, heraldo skrev:

poeng i 3DMark2001) og er ikke interessert i bråkete vifter. Mottar tips med takk :smile:

Det skulle vel være mulig å skaffe en standard Radeon DDR 64MB som er brukbar (kanskje t.o.m. brukt) Det er i allefall en del raskere enn VE'en din som vel er ubrukelig for 3D :wink:

Radeon-serien går i allefall fint med bare kjøleribbe (jeg bruker en gammel 486 kjøleribbe på mitt kort som er overklokket til 183MHz)

Mitt Radeon 32MB SDR er imidlertid ikke så rask som ønskelig når jeg spiller IL2 Sturmovik, så kjøp helst DDR med mye minne hvis du spiller spill med mange store textures som f.eks. RTCW o.l.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 14:00, heraldo skrev:

kan jeg for eksempel kjøpe et radeon 7500- kort og ta av vifta og sette på kun kjøleribbe eller blir det ustabilt eller svidd?

Det går nok uten problemer. Mange GPU'er produseres nå på 0,15micron prosess, og da er ikke varme så stort problem lengre. Selv om dette er for Mac, så kan du jo se her at 7500 selges med kun passive kjøleribbe.

http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/Radeon..._vs_geforce4mx/

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 12:59, heraldo skrev:

Jeg lurer på det som tittelen sier, har lyst til å oppgradere grafikk-kortet mitt (se signatur)(1600 poeng i 3DMark2001) og er ikke interessert i bråkete vifter. Mottar tips med takk :smile:

nvidia's Geforce3ti200 referansekort kom med kun passiv kjøling. Lurer på om ikke at av Geforce4ti korta kun kom med passiv også. Anyway, tar ikke i hodet hvilke retail kort som kun kommer med passiv kjøling, men det er jo alltids et alternativ og kjøpe et med aktiv(f.eks fra Gainward) og så bare skifte ut kjøleren på kortet med en ribbe.

Lenke til kommentar

takk for svar :wink:

jeg er dritt lei av hakking i Unreal Tournament i 800x600, det er bare for jævlig, noe må gjøres, men ikke på bekostning av stillheten til min arbeidsstasjon. Haddisken er den siste store støykilden min :sad:

Duron900@1000+Asus A7V133-VM

Taisol CGK742092+papst 80mm 12dB

Point Of View ATI Radeon VE64Mb TV-Out

IBM Deskstar 40GB 60GXP

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-03-15 14:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 14:23, heraldo skrev:

takk for svar :wink:

jeg er dritt lei av hakking i Unreal Tournament i 800x600, det er bare for jævlig, noe må gjøres, men ikke på bekostning av stillheten til min arbeidsstasjon. Haddisken er den siste store støykilden min :sad:

Duron900@1000+Asus A7V133-VM

Taisol CGK742092+papst 80mm 12dB

Point Of View ATI Radeon VE64Mb TV-Out

IBM Deskstar 40GB 60GXP

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-03-15 14:25 ]</font>

Hvordan klarer du å ha en lydløs maskin? Må man ikke uanz ha vifter i strømforsyning + vifter i kabinettet?

Er det dyrt med vannkjøling på prosessor, eller finnes det andre lydløse muligheter?

Lenke til kommentar

Quote:

Hvordan klarer du å ha en lydløs maskin? Må man ikke uanz ha vifter i strømforsyning + vifter i kabinettet?

Er det dyrt med vannkjøling på prosessor, eller finnes det andre lydløse muligheter?

Er for tiden hekta på støydemping - all lyd skal bort :wink: hehe!

Vannavkjølinga kan du fixe for ca 1000,-

Største støykilden var til min store overraskelse harddisken :eek:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 14:58, labri skrev:

Min maskin for tiden:

PSU: standard AOpen 250w fra HQ45 kjører uten vifte.

GPU: Geforce 2 pro kortet mitt kjører HELT uten kjøling(ikke ribbe engang)

CPU: En duron 800 blir kjølt av en Alpha PAL8045 uten vifte.

chipset: Asus A7v133 kjører med kun standard ribbe.

Den store støykilda i maskinen min nå er en Seagate Barracuda IV 60GB som har et støynivå på 24-33dB(avhengig om den er idle eller jobber)

Så nei man trenger ikke vifte i PSU, men det anbefales at du har en

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe et MED aktiv kjøling, rive av originalkjølinga, monter ei diger ribbe og sette på ei mye større vifte...bare sørg for å bruke ei som er beregnet for 12, og kjør den på 5v. Har gjort dette selv, og greia ble lydløst! Forutsetter naturligvis at vifta greier å svive på 5v da, dette varierer mellom de forskjellige typene.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 10:22, president skrev:

Hvis det er en Seagate Barracuda IV som er den store støykilden i maskinen din så tror jeg PC-en din er mer stillegående enn de fleste andre. Gikk over fra IBM til Barracude IV og forskjellen var som natt og dag.

gikk over fra IBM til Seagate jeg også. Joda Seagaten er riktignok veldig mye bedre, men når jeg har null andre støykilder i maskinen så er det ikke vanskelig å høre den akkurat :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...