superman2k Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Jeg satt monterte RAM og CPU før jeg satte det inn i kabinettet, skrudde fast og koblet til strømmen. Jeg prøvde å starte maskinen for å se om det kom noen errors før jeg koblet til Hardisk og CD-ROM. På den POST code display kom kodene 8.3 8.0 og 8.d Så begynnte en pipelyd ex-antall ganger før maskinen slo seg av jeg slo opp i manualen for å sjekke kodene, å jeg fant IKKE koden 8.0 og heller ikke kode 8.d! Eneste koden jeg fant var 8.3 som lyder: ”Save all data in stack back to CMOS” som jeg IKKE skjønner hva betyr.. Vel å merke! Jeg koblet KUN til strøm til hovedkort! Håper på svar, og RÅD! mvh. Endret 6. februar 2004 av superman2k Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hm det der var rart. Jeg hadde ikke noe problemer med Abit KV8-MAX3 når jeg skrudde det inn for brutter`n, Du kan prøve å resete Bios`en Ved å flytte litt på en jumper. Står sikkert åssen du gjør det i manualen du fikk med. gl Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 kommer det opp noe poster på skjermen ? kansje du bruker feil ram til dette kortet Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 det hk er for amd 64 bit ikke sant?? hvis det er det så må du ha regga minne.. altså registrerte minnemoduler Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 tror du tar feil der,er det ikke bare AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz Socket 940 som trenger registrert minne.. skal jo gå bra med vanlig minne,men noen kort er kresen på merke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 tror du tar feil der,er det ikke bare AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz Socket 940som trenger registrert minne.. skal jo gå bra med vanlig minne,men noen kort er kresen på merke. , men vil nok i første omg helle til at det er minnet ja , da disse kortene ser ut til å være kresen på sånt. Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 nei grunnen til at jeg tenkte på det var at jeg har lest ett eller annet om det også vet jeg det at de fleste 64bit amd kort er ganske så kresne på rammen.. har satt sammen en pc med xp3200+ 64bit og da funka det ikke med vanlig ram.. måtte ha regga.. det er sikkert fordi hk er sært.. hehe Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 nei grunnen til at jeg tenkte på det var at jeg har lest ett eller annet om det også vet jeg det at de fleste 64bit amd kort er ganske så kresne på rammen.. har satt sammen en pc med xp3200+ 64bit og da funka det ikke med vanlig ram.. måtte ha regga.. det er sikkert fordi hk er sært.. hehe Det tviler jeg sterkt på at kan stemme ettersom at Athlon 64 3200+ faktisk ikke støtter registert minne. Det gjør heller ikke Athlon XP 3200+, men den er ikke 64-bits. Ikke noe sært med det Se denne tråden for mer: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816 Lenke til kommentar
superman2k Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Så dere tror d er rammen.. ? Jeg har Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB.. som skal passe.. Hva tror dere "Save all data in stackback to CMOS" betyr da? Endret 6. februar 2004 av superman2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå