Gå til innhold

Problemer med Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 7

superman2k

Anbefalte innlegg

Jeg satt monterte RAM og CPU før jeg satte det inn i kabinettet, skrudde

fast og koblet til strømmen. Jeg prøvde å starte maskinen for å se om det kom noen

errors før jeg koblet til Hardisk og CD-ROM. På den POST code display kom kodene

8.3 8.0 og 8.d Så begynnte en pipelyd ex-antall ganger før maskinen slo seg

av :cry: jeg slo opp i manualen for å sjekke kodene, å jeg fant IKKE koden 8.0 og heller ikke kode 8.d! :no: Eneste koden jeg fant var 8.3 som lyder: ”Save all data in stack back to CMOS” som jeg IKKE skjønner hva betyr.. :ermm: Vel å merke! Jeg koblet KUN til strøm til hovedkort!

Håper på svar, og RÅD!

mvh.

Endret av superman2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror du tar feil der,er det ikke bare AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz Socket 940

som trenger registrert minne..

skal jo gå bra med vanlig minne,men noen kort er kresen på merke.

:yes: , men vil nok i første omg helle til at det er minnet ja , da disse kortene ser ut til å være kresen på sånt.

Lenke til kommentar

nei grunnen til at jeg tenkte på det var at jeg har lest ett eller annet om det også vet jeg det at de fleste 64bit amd kort er ganske så kresne på rammen.. har satt sammen en pc med xp3200+ 64bit og da funka det ikke med vanlig ram.. måtte ha regga.. det er sikkert fordi hk er sært.. hehe :thumbs:

Lenke til kommentar
nei grunnen til at jeg tenkte på det var at jeg har lest ett eller annet om det også vet jeg det at de fleste 64bit amd kort er ganske så kresne på rammen.. har satt sammen en pc med xp3200+ 64bit og da funka det ikke med vanlig ram.. måtte ha regga.. det er sikkert fordi hk er sært.. hehe :thumbs:

Det tviler jeg sterkt på at kan stemme ettersom at Athlon 64 3200+ faktisk ikke støtter registert minne. Det gjør heller ikke Athlon XP 3200+, men den er ikke 64-bits. Ikke noe sært med det ;)

Se denne tråden for mer:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...