Runinho Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Noen som vet om det finnes en slags kabel eller sak man kan bruke til å switche mellom 2 PC'er, eller noe annet opplegg? Jeg har allerede 2 PC'er og 2 skjermer, men skal sette opp en til, og bruker den ene som server... det går selvsagt og legge seg flat på gulvet og skru den ut av den ene og inn i den andre, men jeg hadde foretrukket noe enklere og mindre slitsomt Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 radmin, eller liknende remote desktop da? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) VNC eller evt. remote desktop er jo et alternativ, eller var det noe sånt du tenkte på? Da kan du like godt kjøpe en nu skjerm etter prisen å dømme: edit: slettet link.... tenkte litt bakvendt :-) Endret 5. februar 2004 av erikindre Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Hva med noe remote admin software? Alt jeg egentlig trenger er noe som kan slette og flytte filer... kanskje jeg bare skulle sette opp en FTP? Får ikke kjørt f.eks VPN pga brannmurene & hub... Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Blackbox har en sak som heter servswitch, den kan bruke sånn at du kan ha 2 eller flere pcer på ett sett med tastatur, skjerm og mus. Bare trykker på får å bytte maskin. Noe ala denne boksen, som finnes i mange utgaver. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...57&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
MainMan Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det du sikter til er en KVM svitsj. De fleste databutikker selger slike i forskjellige formater. Men dersom begge maskinene er koblet til nettverk er fjernstyring like greit. Windows xp har denne funksjonen innebygget. Evt. kan som nevnt VNC brukes. Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det eneste problemet med KVM-switcher er at enkelte ikke støtter USB mus/tastatur. Samt at enkelte mus/tastatur ikke fungerer gjennom KVM. Men dette er selvsagt noe som kan testet i angrefristperioden. Lenke til kommentar
MainMan Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det er sant, og la meg legge til at man kanskje trenger en ekstra transformator dersom pc'en(e) ikke klarer å levere nok strøm gjennom portene. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Noen som vet om det finnes en slags kabel eller sak man kan bruke til å switche mellom 2 PC'er, eller noe annet opplegg? Jeg har allerede 2 PC'er og 2 skjermer, men skal sette opp en til, og bruker den ene som server... det går selvsagt og legge seg flat på gulvet og skru den ut av den ene og inn i den andre, men jeg hadde foretrukket noe enklere og mindre slitsomt Takk for at du spurte om akkurat det der! Har selv tenkt å spørre om det samme, men nå slipper jeg! Den boksen som det ble linket til fra komplett var konge da, rettere sagt genialt ! P.S inlegg nr. 200! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Anbefaler denne: http://www.linksys.com/products/product.as...cid=45&prid=502 Den krever at du har et ps2 tastatur. Billige KVM switcher har en tendens til å gi dårlig skjermbilde ved høy oppløsning. Linksys klarer fint 1600x1200. Den store fordelen med denne, sammen lignet med alle andre, er at kablene er loddet rett på elektronikken inni boksen. Dermed kan alt gjøres mindre og billiger uten at kvaliteten går ned. Jeg betalte $35 inkludert frakt for min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå