dagatle Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Mener sikkert at jeg en gang har brukt en div tag som jeg kunne forandre innholdet i når jeg feks trykka på en knapp. Dette ble gjort med javascript men husker ikke helt hvordan kan noen hjelpe meg ?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 noe vag problemstilling synes jeg. Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Her kommer et kode eksempel: <html> <script language="JavaScript"> function Test() { // Hva skal stå her ? } </script> <input type="button" value="Vis" onClick="Test()"> <br> <div id="jalla"></div> </html> Her vil jeg at når jeg trykker på knappen "Vis" så skal det komme frem en tekst. Så kan jeg legge til flere knapper så kan hver knapp ha ulik tekst. Håper dette ble noe tydligere. Presiserer at jeg vet ikke om <div> er det rette å benytte... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Dette er jo javascript og burde vel være i det forum.. men men <html> <script language="JavaScript"> function Test() { elJalla = document.getElementById("jalla"); elJalla.innerHTML = "hva du vil det skal være"; } </script> <input type="button" value="Vis" onClick="Test()"> <br> <div id="jalla"></div> </html> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå