Gå til innhold

Selge minidisc - kjøpe mp3spiller?

Anbefalte innlegg

Har fått feil på den billige mp3spilleren som Stjelehor gir til nye ADSL kunder (NAPA P28), og det tar sikkert en evighet å få den reparert, da det er firmaet Itegra som er leverandør (hadde aldri hørt om det før engang). Så har det seg slik at jeg har en Sony MZR 90 minidisc liggende som ikke blir så mye brukt, så jeg lurte på om jeg skal selge minidiscen, f. eks her på bruktmarkedet, og heller kjøpe meg en skikkelig mp3 spiller? Hva bør jeg ta for minidiscen? Hvordan mp3spiller til rundt tusenlappen burde investeres i (liten og lett, med god lydkvalitet)?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen til at du ikke har hørt om itegra er at store firmaer som telenor bruker dem som leverandører.

Det er ingen grunn til å engste seg. for spilleren er i sine beste hender. selv om jeg tviler på at den er noe spess å engste seg over.

Jeg ville anbefalt deg om å selge minidiscen.

Jeg har selv en minidisc liggende.

men jeg har liksom aldri giddet å solgt den.

Jeg tror ikke det er noen penger å tene på minidiscen.

Men angd. mp3 spilleren har jeg noen tips.

*strl

*minne

*batteri

Jeg liker best en liten spiller med flash minne. Den har da litt mindre minne enn de store harddisk lignende spillerne.

Det aller viktigste er egentlig batteriet. Dette bør/MÅ være oppladbar. Det står i manualen at den spilleren jeg har skal ha 50timer spilletid.

For visst du skal kjøpe nye batterier hele tiden kan spilleren fort bli dyr. Og jeg ville holdt meg unna slike AA batteri.

Og prikken over i'en må være et ekstra headsett. for de ørepluggene som følger med en mp3 spiller er ikke brukende.

Når det gjelder lyd kvalitet. er det du som bestemmer den. Dette avhenger i hvor gode mp3 filene du legger inn er. jo bedre kvalitet , desto mindre låter på spilleren.

håper jeg hjalp deg her.

Lenke til kommentar

Jeg har en sony mzr-50 minidisc som jeg egentlig aldri har brukt noe særlig. Det er greit med minidisc mener jeg, men jeg har alltid syns det har vært tungvint å ta med seg noen ekstre discer bare fordi jeg vil ha litt å velge mellom. Dessuten tok det sin tid å kopiere fra cd til minidisc (gammel modell).

Dermed ble det til at jeg for det meste brukte discmanen min, men igjen, jeg syns det er kjipt å måtte ta med seg et par ekstra cder bare fordi jeg vil ha litt å velge mellom. Tingene tar jo plass!

Om du skal selge din gamle minidisc tar jeg ikke stilling til, for min egen del har til tider vært glad for at jeg har beholdt min, spesiellt da jeg har en del discer med musikk på. Men jeg kan si at jeg har bestillt en iRiver Ihp-140 og jeg gleder meg som en unge! Den har alt jeg kunne drømt om, den er liten, den ser bra ut, en teknisk multikunstner, og nå kan jeg virkelig ta med meg den musikken jeg vil, slik at jeg ikke trenger å bli skuffet dersom jeg spontant skulle få lyst til å høre på noe spesiellt!

Skal du ha mp3 spiller, gå for en med harddisk (hvis du ikke absolutt skal trene med den), og bruk litt ekstra penger på kvalitet! :)

Lenke til kommentar

Jeg har en panasonic sh-sd800 (noe slikt vertfall=)

Den er vel ca 3 år gammel og den er fortsatt blant de minste mp3 spillerene..

Jeg gav vel 3000,- da.. viss du får tak i den ennå.. ville jeg gått for den spilleren..

Men for all del.. uansett hva du velger. kjøp ekstra headsett.. Slike propper er både dårlige og ubehagelige.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at du kan ta så mye for minidisc spilleren som får det til å smake mer enn det koster! Skulle jeg kjøpe en slik minisdisc spiller brukt så hadde jeg maksimalt gitt 1000 kr for den, og det er i beste fall!

Jeg tror at den beste verdien du får fra den minidisc spilleren er å beholde den selv og ikke selge den brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...