trønder Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg får ikke min prossesor til å gå lengre enn 1150MHz enda min prosessor er en XP1800+ (1533MHz.) Har et abit KG7-raid hovedkort. Har prøvd å gå inn på cpu setup og velge den forhånddefinerte innstillingen til xp1800+ har også provd : user defined -Multiplier factor x11,5-cpu speed 133 mwn maskina vil ikke loade på noen av valgene,den loader kun på XP1500+ Jeg gjør de rette innstillingene i CPU setup(soft menu |||) jeg har prøvd både den forhåndsdefinerte innstillingen XP1800+ og prøvd user defined å sette inn parametene der. Når jeg starter opp maskinen etter forandringene står det XP 1800+ i bios men den stopper opp på raid-loadingen,eller jeg får en skjærm hvor det står cpu speed Problemet er att den ikke loader windows XP den henger seg i forsøket,kan windows ha noe av skylden? Bør jeg formatere hardisken og legge inn oprativsystemet på nytt? Er det noe vits i å oppgradere bios når det er en forhåndsdefinert innstilling til xp1800+ der? Hilsen fortsatt mongo Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Har akkurat samme problem, windows vil ikke starte når cpu står på XP1800. Det hjelper ikke med formatering eller Bios update. Jeg har sendt inn hovedkortet og cpu til komplett ørten ganger. Får det samme tilbake idag. En skulle tru at hk ikkje klarte å gi nok strøm til cpu. Komplett sa at de hadde testa det ok på rett speed men det kunne bare vært i Bios og ikke under lasting av windows. Send meg en mail så kan vi hjelpe hverandre med problemet, [email protected] Lenke til kommentar
The man! Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 det samme skjer med meg, og så funker ikke dowload-siden til abit så jeg får ikke lastet ned ny bios... nå er jeg litt sur. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Ville vel kanskje tro at en bios-oppdatering ville gjøre susen. Hvilke versjoner har dere? Bios-versjon 10/22/2001 eller høyere? http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-kg7.htm Håper dere får det til. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 vel jeg har prøvd den nyeste kg65 eller no sånt og det hjelper kun sånn at du for stilt på cpu hastigheten i bios, du får ikke bota da låser PC-en seg. Lenke til kommentar
trønder Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Har prøvd å oppdatere bios men jeg får det ikke til(har verson 22/10) **** nå er jeg dritt lei den vil ikke loade windows. Noen ganger har jeg klart å loade windows men når jeg velger bruker så fryser den:-( Jeg har en strømmforsyning på 300w aå det bør vel holde? Lenke til kommentar
trønder Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Sjekk denne linken-http://www.viahardware.com/ og denne-http://www.motherboards.com/forums/forumdisplay.php?forumid=1 Mange gode tips,jeg sier i fra hvis jeg får det til å funke Lenke til kommentar
berserker97 Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Sliter også med samme problem. Får starta windows men er ikke veldig stabilt. Plutslig finner cpu'n ut at den har lyst til a restarte. Jævlig irriterende, men kan ikke regne med at noe virker som det skal. Noen som vet om det hjelper med ny bios? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 nr1: installer windows på nytt, windows har en tendens til å bli ustabil ved bytte av cpu. nr2: har du ram som takkler 133Mhz? nr3: sikker på at rambrikken fungerer ordentlig, hadde liknende problemer, da var rambrikke problemet. Lenke til kommentar
trønder Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 har oppdatert bios til verson 5W windows loader men henger seg ofte opp. Når jeg oppdaterte bios så startet jeg opp maskina med en dos oppstartdiskett deretter skrev jeg runme og bios ble oppdatert men må jeg flashe bios etterpå eller?(er helt færsk på dette området) Jeg har en registed DDR ram brikke 256mb den fungerer bra på lavere hastighet men kan den være problemet? Lenke til kommentar
berserker97 Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Det som er så rart er at den kjører stabilt på 1050MHz og med en gang man oppgraderer den til 1533Mhz begynner den ustabile morroa. Kan egentlig være hva som helst som er galt..... Lenke til kommentar
mosher Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 hmm, om dere har abit hovedkort, må dere være klar over at XP prosessoren ikke er offisielt støttet på KT7/A kort som har rev. før 1.3. Det vil kansje funke, men trøbbel har du med timing opp mot cpu'en ved oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå