Gå til innhold

Problemer med prosessorhastigheten

trønder

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke min prossesor til å gå lengre enn 1150MHz enda min prosessor er en XP1800+ (1533MHz.)

Har et abit KG7-raid hovedkort.

Har prøvd å gå inn på cpu setup og velge den forhånddefinerte innstillingen til xp1800+ har også provd : user defined -Multiplier factor x11,5-cpu speed 133 mwn maskina vil ikke loade på noen av valgene,den loader kun på XP1500+

Jeg gjør de rette innstillingene i CPU setup(soft menu |||) jeg har prøvd både den forhåndsdefinerte innstillingen XP1800+ og prøvd user defined å sette inn parametene der.

Når jeg starter opp maskinen etter forandringene står det XP 1800+ i bios men den stopper opp på raid-loadingen,eller jeg får en skjærm hvor det står cpu speed

Problemet er att den ikke loader windows XP den henger seg i forsøket,kan windows ha noe av skylden?

Bør jeg formatere hardisken og legge inn oprativsystemet på nytt?

Er det noe vits i å oppgradere bios når det er en forhåndsdefinert innstilling til xp1800+ der?

Hilsen fortsatt mongo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem, windows vil ikke starte når cpu står på XP1800. Det hjelper ikke med formatering eller Bios update. Jeg har sendt inn hovedkortet og cpu til komplett ørten ganger. Får det samme tilbake idag. En skulle tru at hk ikkje klarte å gi nok strøm til cpu.

Komplett sa at de hadde testa det ok på rett speed men det kunne bare vært i Bios og ikke under lasting av windows.

Send meg en mail så kan vi hjelpe hverandre med problemet, [email protected]

Lenke til kommentar

Har prøvd å oppdatere bios men jeg får det ikke til(har verson 22/10) **** nå er jeg dritt lei den vil ikke loade windows.

Noen ganger har jeg klart å loade windows men når jeg velger bruker så fryser den:-(

Jeg har en strømmforsyning på 300w aå det bør vel holde?

Lenke til kommentar

nr1: installer windows på nytt, windows har en tendens til å bli ustabil ved bytte av cpu.

nr2: har du ram som takkler 133Mhz?

nr3: sikker på at rambrikken fungerer ordentlig, hadde liknende problemer, da var rambrikke problemet.

Lenke til kommentar

har oppdatert bios til verson 5W windows loader men henger seg ofte opp.

Når jeg oppdaterte bios så startet jeg opp maskina med en dos oppstartdiskett deretter skrev jeg runme og bios ble oppdatert men må jeg flashe bios etterpå eller?(er helt færsk på dette området)

Jeg har en registed DDR ram brikke 256mb den fungerer bra på lavere hastighet men kan den være problemet?

Lenke til kommentar

hmm, om dere har abit hovedkort, må dere være klar over at XP prosessoren ikke er offisielt støttet på KT7/A kort som har rev. før 1.3.

Det vil kansje funke, men trøbbel har du med timing opp mot cpu'en ved oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...