Gå til innhold

Fonter i linux er alltid ekle. Hvordan få normale?

Anbefalte innlegg

Finnes det en en enkel måte å få lesbare fonter i linux? Fonter som f.eks gjør det behagelig å lese på internett?

Hvorfor er det egentlig standard med dårlige (små?) fonter i linux egentlig? Tror aldri jeg har vært borti en distro hvor det har vært like behaglig som i windows (jeg tenker ikke på anti-aliasing).

LINUX :no: :

Linux.png

WINDOWS :yes: :

Windows.png

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken nettleser har du? I alle nettlesere kan du stille på standardfonten og størrelser osv! Ikke noe problem å få det like fint/finere enn Windows. IE kan ikke engang stille på fontene.

Anbefaler deg å installere fonter som Verdana, Arial og Times new roman så websider får brukt den rette fonten.

Lenke til kommentar

Takk for hurtigt svar!

Bildet er fra opera. Men det er ikke bare der det er dårlig. Ikoner og slikt er også ekle.

Det var vel egentlig hvordan jeg installerer de vanlige "windows fontene" jeg lurte på ja. Og må jeg virkelig konfigurere alle programmer til å bruke disse fontene?

Dette er faktisk noe av det som skremmer meg mest bort fra linux. Kanskje de burde gjort noe med det?

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Alt dette her er avhengig av hvilket program du bruker.

Jeg syns opera suger, bruk en av de mange andre: epiphany, mozilla, mozilla firebird , galeon osv og husk å ha støtte for freetype (da blir det antialliasing og fontene blir pene).

Vis du syns ikonene er stygge så skifter du dem :p

bruker du gnome , eller kde som skrivebords miljø?

gnome (og kde) støtter freetype.

edit: bruk luxi-sans på alle fontene

Endret av RatiX
Lenke til kommentar

Ingenting er som opera... :) Er så vant til å bruke den i windows.

ikonene er ikke stygge, jeg mente teksten til ikonene. Men den har jeg fått skiftet nå. Men det er jo masse andre plasser fonten er liten, og teit.

Og jeg mener jeg leste noe om anti-aliasing til linux?

gspr: Fonten er stygg også... :(

Forresten, finnes det noen bra e-post programmer til linux? Krav: må kunne importere e-post fra outlook, og ellers være så lik outlook som mulig.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...