blunk Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 hardware: xp2500 @ 3200, 1gb pc3200/bond sapphire 9800pro, WD raptor iscsi os; win2k når jeg starter maskinen, kommer jeg til innloggingen av bruker, som jeg har satt til automatisk pålogging. her kommer problemet, bluescreen og feilmeldingen ntoskrnl.exe gjørme gjørme etc. jeg har prøvd sikkerhetsstart og lignende, men ingenting fungerer. noen som har opplevd det samma og veit hva de skal gjøre ? jeg gidder ikke formatere maskina, på forhånd takk,. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Oppdater BIOS!!! Hadde samme problemet og ved oppdatering av BIOS forsvant ALT!!! Leser du litt rundt vil du merke at oppdatering av BIOS hjelper UTROLIG på omtrent hele maskinen. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 klokking?? Jeg begynner å få bluescreen når jeg klokker vel hardt... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 bytta noe hardware i det siste? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Får den samme hvis jeg tyner cpu'en eller minnet litt vel hardt ja Lenke til kommentar
blunk Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 prøvd å oppdatere bios, prøvd å klokke ned 1 ghz, nei, det funka ikke. Lenke til kommentar
viplash Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Du kan prøve å gjenopprette Ntoskrnl.exe. Om du er så uheldig og får feilmelding om at Ntoskrnl.exe ikke finnes eller noe liknende ang. Nroskrnl.exe, benytter du trolig Windows XP (eller et eldre NT-basert operativsystem) og har klart å tulle det til med en viktig systemfil. For å rette opp det "teite" gjør følgende: Ta en rebbot med Windows XP-CDen i, og boot fra den. Når du omsider får valg om hva du skal gjøre, så velger du reparere Windows XP installasjonen. Så velger du den Windows-installasjonen du vil reparere og trykk ENTER. (Som oftest er det 1) Skriv inn administratorpassordet dersom du husker det eller har det i det hele tatt. Ellers velger du bare ENTER. Du får så til en tilbakestillingskontroll som ser ut som DOS. Det er det ikke, men fungerer egentlig på samme måte. <b><u>Skriv inn følgende:</b></u> D: (Eller der du har din cd-rom) CD i386 Expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe Exit Om du har installert Windows XP i en annen mappe enn C:\Windows, endrer du det. Så Restarter du pc'n din. Windows XP burde og skal vel egentlig starte opp igjen som normalt nå. It's worth a try at least. Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei Vil bare si at filen ntoskrnl.exe er den filen som bestemmer hvordan startup bildet ditt skal se ut.. Drev og fixa på det før, ganske fett egentlig.. MvH Kenneth Lenke til kommentar
lmoxness Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei Vil bare si at filen ntoskrnl.exe er den filen som bestemmer hvordan startup bildet ditt skal se ut.. Drev og fixa på det før, ganske fett egentlig.. MvH Kenneth Der tar du nok feil... ntoskrnl.exe er kjernen av os'et... Til tråd starter: Sett i win 2k cd'n din å fikse problemet derifra.. Har aldri prøvd 2000 men d er vell en repair valgmulighet der også? Når ntoskrnl.exe er borte/ødelagt er det enten det eller re-install som er valgene du har.. Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei Vil ikke benekte at det du sier er feil.. men filen ntoskrnl.exe endrer også startup screenen din.. Last ned et program som heter Style XP så ser du at jeg har riktig... Dette er i Win XP da... MvH Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå