Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk med ISDN

Anbefalte innlegg

En kar på jobben lurte på om jeg kunne hjelpe han med å kjøpe inn og sette opp et trådløst nettverk hjemme hos vedkommede.

Jeg sa ja til oppgaven, da jeg visste at jeg har mulighet til å forhøre meg på hardware.no og hos alle dets brukere.

Det jeg lurer på er hvordan kontakten mellom basestasjon og trådløs klient fungerer. Som nevnt i overskriften på tråden, har vedkommede ISDN installert i sitt hus. Hvilke kabler/utstyr må til for å koble den trådløse basestasjonen til ISDN-boksen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om du må gjøre det slik i denne situasjonen:

ISDN-boks -> ISDN-router -> Trådløst aksesspunkt (Passende produkt fra Komplett) (Test fra Barbara) -> Nettverkskort, enten for...

- bærbare: Trådløse PCMCIA-nettverkskort (802.11b/g-kort, passende produkt fra Komplett)

- eller stasjonære: vanlige nettverkskabler til aksesspunktet eller trådløse nettverkskort (passende produkt fra Komplett)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Hvis jeg går for den løsningen som du anbefaler, hvordan vil det da ligge an for eventuelle oppgraderinger med DSL og flere klienter?

Hvis han vill ha en skikkelig bra xDSL-router/ISDN-router anbefaler jeg en Draytek Vigor 2200, de billigste jeg har prøvd av f.eks Billion synes jeg ikke var noe spesielt bra på noen måte og de ekstra hundrelappene opp til en Draytek var vel verd pengene.

http://www.draytek.no

http://www.bgc.no/produkter/draytek/vigor2200.htm

Denne har jeg satt opp endel av med svært gode resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...