Gå til innhold

USB 2.0 <-> USB 1.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB 2.0 kabler går fint i USB 1.1 porter, Selvsagt forblir hastigheten samme om du bruker en USB 2.0 eller USB 1.1 kabel i en USB 1.1 port.

Offtopic:

Blei overaska då jeg først overførte 1103 mp3 via en USB 1.1 port 54 min, samme overføringa med USB tok 6 min, med samme kabel. Var til samme maskin, samme port, hadde bare glemt å installer usb 2.0 driver :blush:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Kabelen passer fint den. (de er både fysisk og elektrisk helt komaptible) Scanneren fungerer sikkert også helt flott på USB 1.1 Det eneste du vil merke er at det tar litt lengre tid å scanne bilder med høy oppløsning.

PS. Det som kalles for "USB 2.0 full speed" er faktisk akkurat det sammme som USB 1.1 hastighetsmessig (altså 12 Mbit/s). Det er kun "USB 2.0 Hi-Speed" som utnytter hele hastigheten til USB 2.0 (altså 480 Mbit/s).

PS. Når du nevner det så har jeg en Canon CanoScan LiDE 20 som jeg omentrent aldri bruker. Den er USB 1.1 og "USB 2.0 Full speed". Send en PM om du er interresert. ;)

Lenke til kommentar

Tja, har ikke erfaring med scannere men vet at med en gang jeg kjøpte meg en Verbatim pendrive (nå i vinter) og satte den inn i en USB1.1 port, ble den funnet og alt slikt. Det kom en advarsel om at jeg burde vurdere å sette den i en USB2.0 port for å få utnyttet hastigheten. Problemet var at når jeg ville inn på pendriven min så tok det for det første lang tid og for det andre så var det ikke alltid jeg fikk lov heller. Pendriven funket på alle andre maskiner jeg prøvde den på, og jeg var naturligvis litt skuffet. En måned senere klarte jeg å kverke hovedkortet mitt, kjøpte nytt og koblet det opp til USB2.0 og slikt. Pendriven har ikke gitt meg problemer på den maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...