Gå til innhold

Skjermkort-valg


Andreasfe

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende hovedkort: MSI KM2M Combo Hovedkort Socket A

 

Har AMD Athlon XP 1600 prossessor...

 

 

pr dags dato har jeg bare skjermkort integrert i hovedkortet... det er veldig sugent. :p

 

Jeg skal ikke (og trenger ikke) verdens råeste skjermkort..

Skal gå ann å kunne se på film med fin kvalitet, samt spille gode grafikk-spill pr. dags dato... Jeg vil helst ikke overstige 1000 kr.

 

Her er en liste over aktuelle skjermkort:

 

- Creative 3DBlas. GeForce FX5200 128 MB ULTRA

- Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128MB DDR

- Gainward GeForce FX5600 XT 128MB DDR 5ns

 

 

Jeg kunne tenkt meg å se andre folks erfaringer og meninger med disse kortene...

 

Er de å anbefale?... Bør jeg velge et annet (innen prisklassen)?

 

 

Hvilket bør jeg velge?... Det er sikkert mange som har en god dose peiling her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for rask og od hjelp..

 

Ser ut som Radeon 9600 er soleklar favoritt blandt de kortene, så da blir det nok dette kortet...

 

 

Den jeg listet opp har 128 MB... Jeg så samme type kort, men med 256 MB til en drøy hundrelapp mer...

- Er det nødvendig med så mye minne på et slikt kort?

- Er det verdt det?

Lenke til kommentar

256 minnet er tregere tipper jeg, så i praksis taper du ytelse på det. Maskinen din klarer nok ikke å dra spill rundt på de oppløsninger i nye spill som nyttiggjør seg av 256MB, så da sitter du der med treger minne som det bare blir brukt max 128MB av. Ville heller valgt 128 kortet og heller oppgradert når tiden blir moden for det.

Endret av enden
Lenke til kommentar
128MB eller 256?

 

Du trenger neppe mer enn 128MB, men hva er kr 100 i dag?

 

256MB er nok verd 100 kroner mer :thumbup:

Når han heller ikke trenger et sykt kort, så trenger han heller ikke 256MB versjonen. den har treigere ram, og selv om 256 er mere fremtids rettet, så trengs det bare i tilfeller der du skal kjøre sykt høy oppløsning eller pøse på med AA og AF. Det kan hende det trengs med tanke på Doom 3 og HL2, men med den CPU'en der kan han igrunn drømme om å få kjørt det noe spesielt jevnt allikevel, så de 256MB vil ha LITE å si uansett. Det samme gjelder med skjermkortet siden det er helt ok, men jeg tviler på at det vil takle de spillene der noe spesielt bra uansett......

 

Så jeg ville gått for 128MB kortet når som helst...

Endret av Mello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...