Gå til innhold

store virus-program produsenter ikke goodguys?

Anbefalte innlegg

Jeg har en teori som er som følger:

De som produserer virusprogrammer spiller en stor rolle i antall virus i sirkulasjon. Det letteste argumentet er "hvorfor ikke?". De tjener 100talls millioner på programmene sine som seg selv oppfører seg som virus der de tigger deg om å oppdatere dem hver dag (det er jo ti ganger verre enn å ha et virus på maskina uansett). De har kontroll på hele rekken hvis de har noe med virusproduksjonene å gjøre. Dette enten direkte, ved at de har "ansatte" som produserer disse virusene eller ved at de gjør det indirekte, ved å gjøre virusene til superkjendiser. Tenk deg. Hvor utrolig mye spalteplass virus før iløpet av en mnd. Hvor mye pr et virusnavn får. Selvfølgelig gjør det at folk vil lage nye virus, for å få den pr'en de også. Og hvem er det som gjør sitt ytterste for å fortelle media om nye virus konstant? Norman, Symantec osvosv...

Kiss my ass sier jeg. Har aldri hatt et virus. Eneste grunnen til at virus blir sett på som noe farlig, er at det ikke blir kalt ved sitt egentlige navn, men heller sin navnbror, et biologisk virus. F.eks. HIV-virus. Det burde hett: "irriterende mikroskopisk dataproblem du allerede har 1000 av fra før".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en av Lenin's mest berømte sitater er:

"let etter personen(e) som har noe å vinne, så finner du den skyldige"

<satt på spissen>

Betyr det også at det er legemiddelindustrien som har konstruert HIV-viruset? At de har ansatt en gal nazijævel til å dyrke fram et genmanipulert virus på et labratorium?

</satt på spissen>

Personlig tror jeg det er mer en nok drittunger der ute som lager virus, så det skulle nok ikke være nødvendig for AV-produsentene å gjøre det. Men at de tjener stort på det er jo klart! Men hvilken bransje er vel ikke opptatt av penger?

Lenke til kommentar

hvis de hadde sittet på en kur og ønsket å tjene penger på det er det vel logisk at de hadde lansert den medisinen slik at den kom i salg for en pen liten slump med penger. Det vil aldri lønne seg å sitte på noe som andre er interessert i uten at de vet om at du har det.

Lenke til kommentar

du er ikke mye smart.

du er klar over at ett års forbruk av medisinen som holder hiv i sjakk koster ... 1 million. hvis du kurrer det, trenger de jo ikke bruke dne mer.

enkel matte.

de lever i ca 15 år = 15 millioner.

en kur = 1 million

lenge leve pheizer

Lenke til kommentar
du er ikke mye smart.

du er klar over at ett års forbruk av medisinen som holder hiv i sjakk koster ... 1 million. hvis du kurrer det, trenger de jo ikke bruke dne mer.

enkel matte.

de lever i ca 15 år = 15 millioner.

en kur = 1 million

lenge leve pheizer

hvis de da hadde solgt kuren for 20 millioner...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om Antivirus selskaper ville risket så mye.

De som har blitt tatt hittil har ikke noe med de å gjøre, ihvertfall ikke det jeg har fått med meg og det ville de nesten garantert fått ut av de da dette ikke er hardbarka kriminelle (vanligvis).

Jeg vet jo ikke det heller da, men jeg tviler.

Tenk hvis et kjent selskap hadde blitt tatt for å spre virus hva hadde skjedd da?

Det er ingen beviser noen veier, men jeg velger å tvile... :cool:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de gidde og lage virus... det er jo flere en nokk nerdette fjortis hackere som kan lage bra virus. De får den PR de trenger fra disse fjortisanne, og det fåtallet av voksene krimminelle som er med.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
legemiddel industrien har kanskje ikke laget HIV/AIDS, men jeg kan banne på at de sitter på en kur...

De venter på at u-landene som sliter med HIV skal utvikle seg og bli rike. Da selger de den, og tjener en drøss med kronasjer.

Endret av pebbe
Lenke til kommentar

Det er et legemiddel som forlenger livet til de med Aids, men det er kun til salgs i USA for en pen slump med penger. Grunnen til dette er rett og slett at u-landene har ikke råd til å kjøpe medisinen. Og legemiddelfirmaet kan heller ikke gi det bort gratis, for da går de med et dundrende underskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...